کد خبر: ۱۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 26
دانشمندان معتقدند بیش از 1.6 میلیون ویروس در پرندگان و پستانداران وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند.
شفا آنلاین>سلامت>  در یک همکاری جهانی به سرپرستی محققان دانشگاه کالیفرنیا، دانشمندان تلاش می‌کنند با شناسایی ویروس‌های ناشناخته،<Unknown viruses> از وقوع همه‌گیری جهانی جدید جلوگیری کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دانشمندان معتقدند بیش از 1.6 میلیون ویروس در پرندگان و پستانداران وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. تقریباً نیمی از این ویروس‌ها به‌طور بالقوه می‌توانند به انسان سرایت پیدا کرده و باعث بروز بیماری شوند.

جستجوی تهدیدات ویروسی

این ویروس‌های ناشناخته که اغلب در بدن حیوانات وجود دارند، از قابلیت آلوده کردن انسان و بیماری‌زایی برخوردار هستند؛ از همین رو، شناسایی آنها برای پیشگیری از همه‌گیری جهانی جدید و کمک به دانشمندان برای کسب آمادگی لازم در جهت مقابله با این ویروس‌های بالقوه خطرناک، بسیار ضروری هستند.

پروژه Global Virome یک همکاری جهانی به سرپرستی محققان دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (آمریکا) است که باهدف شناسایی ویروس‌های ناشناخته بر روی زمین انجام می‌شود.

در طول یک دهه آینده، محققان پروژه 1.2 میلیارد دلاری Global Virome شناسایی حدود 70 درصد از تهدیدات بالقوه را آغاز خواهند کرد. محققان به اطلاعات کلیدی در مورد ویروس نیاز دارند تا بتوانند "مشخصات اکولوژیکی" آن: منشأ ویروس، محل رشد، گروه‌های مورد تهدید، نحوه انتقال را تهیه کنند.

هرچه این اطلاعات سریع‌تر تکمیل شوند، پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت زودتر می‌توانند گروه‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های نوظهور را مشخص کنند.

جوانا مازت (Jonna Mazet) مدیر اجرایی موسسه One Health دانشکده دامپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، دیوس گفت: اکنون زمان آن فرارسیده که اقدام پیشگیرانه‌ای در مقابل این ویروس‌های خطرناک انجام دهیم. درنهایت قادر خواهیم بود تهدیدات آینده را شناسایی کرده و گام مهمی برای پیشگیری از همه‌گیری‌های آینده انجام دهیم.

این پروژه علاوه بر نجات جان افراد و پیشگیری از همه‌گیری جهانی، منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌های درمان شده و در نهایت، به اقتصاد سلامت و اقتصاد جهانی کمک شایانی می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: