کد خبر: ۱۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
در هر میلیمتر مکعب داخل بزاق یا پلاک دهانی ۱۰ به توان ۱۵ عدد، ۵۰۰ گونه میکروب مختلف وجود دارد که بلافاصله به این دلیل که در دهان ما کلکسیونی از مواد غذایی و شرایط مناسب برای تجمع و تکثیر این میکروب‌ها وجود دارد، در کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از پاکسازی دهان، این میکروب‌ها متمرکز می‌شوند

شفا آنلاین>سلامت>یک دندانپزشک و متخصص بيماری​​‌های لثه گفت: بزاق دهان محل تجمع میلیاردها میکروب است که در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک نزدن <Do not brush>فرصت رشد یافته موجب بروز بیماری‌های متعدد و حتی خطرناک می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه موضوع مسواک نزدن بحث بسیار گسترده ایست، افزود: در هر میلیمتر مکعب داخل بزاق یا پلاک دهانی ۱۰ به توان ۱۵ عدد، ۵۰۰ گونه میکروب مختلف وجود دارد که بلافاصله به این دلیل که در دهان ما کلکسیونی از مواد غذایی و شرایط مناسب برای تجمع و تکثیر این میکروب‌ها وجود دارد، در کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از پاکسازی دهان، این میکروب‌ها متمرکز می‌شوند.


وی ادامه داد: میکروب‌ها با متمرکز شدن شروع به تکثیر و کلونیزه شدن کرده و تقریبا ۴۸ ساعت بعد از این اتفاق میکروب‌ها شروع به پیچیده شدن می‌کنند. به این معنا که فرض کنید محیط هوازی زندگی میکروب‌ها به سمت به بی‌هوازی پیش رفته و دی اکسیدکربن تولید می‌شود که خود این محیط می‌تواند محل رشد میکروب‌های جدید و بسیار خطرناک دیگری باشد.

کمالی تصریح کرد: این میکروب‌ها علاوه بر اینکه باعث آسیب موضعی و تخریب در بافت استخوان و لثه می‌شوند، به حالت بدنی و سیستمیک عوارض مختلفی را در سایر نکات بدن ایجاد می‌کنند که اثرات آن می‌تواند از لخته خون ساده شروع و تا عوارض متعددی چون روماتیسم قلبی، مشکل سیستم ایمنی و خیلی از بیماری‌های ناشناخته گسترده شود.

این دندانپزشک و متخصص بیماری​​‌های لثه با بیان اینکه تمیز مسواک زدن مهمتر از دفعات آن است، گفت: اگر درست مسواک بزنیم و نخ دندان هم استفاده کنیم تا پلاک‌های دهانی از بین برود، تمام این عوارض از بین می‌رود.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: