کد خبر: ۱۸۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 22
طی سال های اخیر تحولات زیادی در زمینه درمان سکته های مغزی رخ داده است
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص سکته مغزی درخصوص روش‌های نوین درمان سکته مغزی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین، کاویان قندهاری، فوق تخصص سکته های مغزی در خصوص تازه های درمان این حوزه گفت: طی سال های اخیر تحولات زیادی در زمینه درمان سکته های مغزی رخ داده است.

وی گفت: خوشبختانه این تحولات به کشور ما رسیده و درمان های خوبی در کشور ما در حال انجام است، یکی از درمان هایی که اخیرا برای درمان سکته های مغزی(Stroke) استفاده می شود لخته شکنی است که این موضوع به معنای حل کردن لخته خون به وسیله دارو ها است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه برای استفاده از این روش درمان بیمار باید ظرف حداکثر چهار ساعت به پزشک مراجعه کند گفت: باید توجه داشت که فرد نباید منع مصرف دارو داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درمان دومی که استفاده می شود در مراکز خاص است که به روش آنژیوگرافی(angiography) لخته های خون از رگ خارج می شود، باید توجه داشت بیمار باید در شش ساعت اول سکته مغزی باشد.

وی افزود: این درمان ها برای تمام بیماران قابل انجام نیست و باید پس از بررسی ها مشخص شود که وی کاندید دریافت درمان هست یا خیر، معمولا سی درصد افرادی که در زمان طلایی مراجعه می کنند مشمول درمان با این روش ها می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: