کد خبر: ۱۸۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 18
اگر موردی از این بیماری مشاهده شود، بلافاصله اقدامات درمانی لازم صورت خواهد گرفت و مردم مطمئن باشند تمام اقدامات لازم در این باره انجام شده است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در کشور گزارش نشده است، گفت: هرچند احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان به انسان بسیار ناچیز است، اما لازم است که مردم از تماس و شکار پرندگان وحشی خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در کشور گزارش نشده، گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم که از تماس با پرندگان مهاجر و وحشی خودداری کنند.

گویا افزود: اگر موردی از این بیماری (Sickness)مشاهده شود، بلافاصله اقدامات درمانی لازم صورت خواهد گرفت و مردم مطمئن باشند تمام اقدامات لازم در این باره انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین توصیه کرد: مردم باید از تماس با پرندگان وحشی و شکار آنها خودداری کنند و این موضوع را جدی بگیرند. علاوه بر آن اگر مواردی از تلفات پرندگان را مشاهده کردند به سازمان (Organization)دامپزشکی گزارش کنند.

گویا تاکید کرد: احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان «H5N6» به انسان بسیار ناچیز است، اما همچنان لازم است که مردم از تماس و شکار پرندگان وحشی خودداری کنند و این موضوع را جدی بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: