کد خبر: ۱۸۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 18
. زمانی که بدن عرق‌ می‌کند و راهی برای خروج از لباس‌های تنگ ورزشکاران نمی‌یابد، مخمرها و قارچ‌ها شروع به رشد و تکثیر کرده و پوست را بیمار‌ می‌کنند.
شفا آنلاین>سلامت>اخیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند آماس پوست و اگزما به شدت در حال افزایش است و بنابه گفته کارشناسان، دلیل اصلی آن پوشیدن لباس‌های ارزان قیمت و عادات غلط بهداشتی افرادی است که به باشگاه‌های ورزشی‌ می‌روند.

 زمانی که بدن عرق‌ می‌کند و راهی برای خروج از لباس‌های تنگ ورزشکاران نمی‌یابد، مخمرها و قارچ‌ها شروع به رشد و تکثیر کرده و پوست را بیمار‌ می‌کنند.


به گزارش شفا آنلاین:، پزشکان‌می‌گویند، اگر ورزشکارها هنگام رفتن به باشگاه‌ها، بهداشت را به اندازه کافی رعایت نکنند به بیماری‌های پوستی سختی مبتلا‌ می‌شوند. به طور مثال نوعی مخمر به نام مالاسزیا وجود دارد که به طور طبیعی در پوست دیده‌ می‌شود.  اما تکثیر بیش از حد آنها پوست را بی رنگ‌ می‌کند. اگرچه این بیماری مهلک نیست اما باعث بی رنگ شدن پوست و یا ایجاد علایمی‌ روی پوست سینه، دست‌ها و پشت‌ می‌شود که درمان ندارند.

از طرفی پوشیدن لباس‌های تنگ و از جنس مواد مصنوعی که معمولا ورزشکارها به تن‌ می‌کنند، نیز باعث‌ می‌شود، رطوبت ناشی از عرق روی بدن باقی بماند و مخمرها و قارچ‌های بیماری زا شروع به تکثیر کنند.

انواع بیماری‌های پوستی دیگر مانند پای ورزشکار و خارش ژوک ( نوعی عفونت قارچی بین کشاله‌های ران و همچنین باسن) به دلیل فقدان بهداشت کافی به وجود‌ می‌آید. فولیکولیت نیز نوعی بیماری عفونی فولیکول‌های مو در پوست است.

بهترین روش پیشگیری از بیماری‌های پوستی فوق، رعایت کردن بهداشت فردی و حمام کردن پس از هر بار ورزش است. در ضمن به جای پوشیدن لباس‌های چسبان و نامناسب، لباسی به تن کنید که عرق بتواند از‌میان آن عبور کرده و روی پوست تان باقی نماند. اگر هم در گذشته به نوعی عفونت پوستی مبتلا بودید، لباس‌های‌تان را در دمای بالایی بشویید و خشک کنید. بدین ترتیب قارچ‌های بیماری زا را از بین‌ می‌برید.


استفاده نکردن از حوله‌های مشترک و همچنین تمیز کردن وسایل ورزشی مانند مت‌های یوگا، شما را از ابتلا به انوع عفونت‌ها و بیماری‌های عفونی محفوظ نگه‌می‌دارد. دیلی‌میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: