کد خبر: ۱۸۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 16
اعمال جراحی و پیوند کلیه وسرطان شناسی شرایطی را در منطقه ایجاد کرده است که می‌توان با حمایت از آن و توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه گردشگری سلامت اقدامات مفیدی انجام داد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی گفت: وضع متخصصان ایران در پیوند کلیه و سرطان‌شناسی روند رو رشدی دارد.

به گزارش شفاآنلاین،  محسن آیتی رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی عنوان کرد: اعمال جراحی و پیوند کلیه وسرطان شناسی شرایطی را در منطقه ایجاد کرده است که می‌توان با حمایت از آن و توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه گردشگری سلامت اقدامات مفیدی انجام داد.

وی افزود: ظرفیت بهره‌مندی از متخصصان (experts)اورولوژی در رشته پیوند کلیه و سرطان در کشور به گونه‌ای است که حتی می‌توانیم تعدادی از متخصصان را به خارج از کشور اعزام کنیم و تقریبا در اکثر نقاط ایران متخصصان اورولوژی می‌توانند حضور پیدا کنند که در این عرصه اگر تجهیزات سلامت هم توزیع عادلانه‌ای داشته باشد، شاهد عدالت در سلامت هستیم و ارائه خدمات به هموطنان در اقصی نقاط کشور بهتر خواهد شد.

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی گفت: از حیث آموزش اورولوژی در اقصی نقاط کشور وضع یکسان است و باید توزیع امکانات نیز دوشادوش آموزش همگن توزیع شود تا بیماران (patients)درگیر سیکل معیوب درمان نشوند.

وی از توانمندی مطلوب متخصصان و رزیدنتهای اورولوژی در اقصی نقاط کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه انجمن‌های علمی پزشکی در ایران فعالیتهای خوبی دارند و به روز رسانی اطلاعات انجمن‌های علمی پزشکی و انتقال دانش به اعضای انجمن نقش مهمی در ارتقای سلامت خواهد داشت.

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی در پایان با توجه به آمار رو به رشد پیوند کلیه در کشور تصریح کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و مشارکت بین بخشی می‌توانیم شاهد توسعه و تقویت حوزه گردشگری سلامت و ارتقای میزان سلامت باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: