کد خبر: ۱۸۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 16
یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت که جزء خواسته‌های مردم بود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت بخشی از خواسته‌های مردم است؛ این طرح آغاز شد و کارهای اساسی انجام گرفت و البته نگران آینده این طرح نیز نیستیم.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان بابایی امروز 26 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه پروژه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه عنوان کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت که جزء خواسته‌های مردم بود؛ شروع آن با وزیر جهادی آقای هاشمی شکل گرفت و حمایت هیات دولت، شخص رئیس جمهور، مجلس و.. باعث شد که این طرح آغاز شود.

وی ادامه داد: امروز هزاران مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت ساخته شده، بالغ بر 25 هزار تخت بیمارستانی(Hospital bed) به کشور اضافه و همچنین بالغ‌بر 2000 اتاق ال. دی. آر در کشور راه‌اندازی شده است.

جان‌بابایی با بیان این که بیش از 6000 پزشک متخصص در مناطق کم برخوردار حضور دارند، اظهار کرد:  البته نمی‌گوییم شرایط ایده‌آل است، مردم بیش از این حق دارند اما خوشحالیم که طرح تحول سلامت بر اساس یک آسیب شناسی واقعی آغاز گردید و هم اکنون خواسته مردم شده است؛ نگران آینده نیستیم چرا که در حوزه بهداشت، کارهای اساسی شروع شده و در آینده بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مترقی ترین کشورهای دنیا در زمینه بهداشت کار می کنند؛ طرح تحول سلامت خدمات دندانپزشکی(Dental) زیر 14 سال را رایگان کرده، همان کاری که کشورهای مترقی می‌کنند؛  هم اکنون نیز آثارش را می‌بینیم، خدمات دندان‌پزشکی در دوران باداری رایگان شده و این کار ارزشمندی است.

جان‌بابایی گفت: پیگیری و شناخت بیماری‌ها قبل از این که بتواند مشکلاتی برای مردم ایجاد کند، از جمله دیگر اقدامات است، برای مثال غربال گری که امروزه در حوزه بهداشت برای دیابت و فشار خون انجام می‌شود. مهم ترین علت مرگ و میر در کشور ما بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی(stroke) است و مهم‌ترین علت آن نیز دیابت و فشار خون است که درست تشخیص داده و درمان نمی‌شود.

وی افزود: قبل از انقلاب امید به زندگی زیر 55 سال بود و اکنون امید به زندگی در زنان در برخی استان‌ها بالای 80 سال و میانگین کشوری بالای 75 سال است همچنین در آقایان نیز تقریبا بالای 74 سال است و این نشان دهنده این است که تسهیلات در کشور ایجاد شده و خدمات بهداشتی درمانی نیز توسعه یافته و امید به زندگی را بالا برده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار