کد خبر: ۱۸۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 15
در مقایسه با افزایش ۲.۲ برابری جمعیت بعد از انقلاب اسلامی، شاهد افزایش ۱۲ برابری تعداد پزشکان هستیم؛ چراکه به طور کلی پیش از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰ هزار نفر پزشک و دندان‌پزشک عمومی و متخصص در کشور مشغول به کار بوده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> قائم مقام وزیر بهداشت تعداد پزشکان عمومی و متخصص در کشور را اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ایرج حریرچی، درباره تعداد پزشک عمومی و متخصص در کشور، گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۸۲۲ پزشک عمومی، ۳۹ هزار و ۸۹۲ پزشک متخصص، ۱۴ هزار و ۳۱۴ رزیدنت در حال تحصیل برای تخصص و ۲۰۰۵۱ نفر دندان‌پزشک در کشور مشغول به کار هستند. بر این اساس مجموعا بیش از ۱۱۷ هزار و نفر شاغل در کشور پزشک و داندان‌پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و یا در حال تحصیل برای تخصص داریم.

وی افزود: در مقایسه با افزایش ۲.۲ برابری جمعیت بعد از انقلاب اسلامی، شاهد افزایش(Increase) ۱۲ برابری تعداد پزشکان هستیم؛ چراکه به طور کلی پیش از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰ هزار نفر پزشک و دندان‌پزشک عمومی و متخصص در کشور مشغول به کار بوده‌اند.

حریرچی ادامه داد: از نزدیک ۴۰ هزار نفر پزشک متخصص و فوق‌تخصص، ۱۳ هزار و ۹۹۷ نفرشان به صورت انحصاری فقط در مراکز دولتی و ۲۴۸۰ نفرشان هم به طور انحصاری در مراکز عمومی غیردولتی مانند ارتش و تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین ۸۳۷ نفر به طور مشترک در بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت کرده و مجموع این سه گروه هیچ گونه فعالیت خصوصی ندارند.

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد: به عبارت دیگر  ۱۷ هزار و ۳۷۱  نفر یا ۴۳.۶ درصد پزشکان متخصص(Expert) در کشور فعالیت خصوصی نداشته و فقط با تعرفه‌های مصوب دولتی کار و خدمت‌رسانی می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: