کد خبر: ۱۸۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
تعریق‌ یکی‌ از امور طبیعی‌ بدن‌ است‌ که‌ به‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ کمک‌ می‌کند. اما تعریق‌ بیش‌ از اندازه‌ فایده‌ خاصی‌ ندارد و غالباً باعث‌ مشکل‌ در ارتباطات‌ اجتماعی‌ می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص پوست اختلال‌های غده تیروئید را از عمده دلایل تعریق بدن دانست و گفت: تعریق در اکثر مواقع به صورت قطعی درمان‌پذیر نیست.

به گزارش شفاآنلاین،مجید شهدی متخصص پوست و مو با اشاره به افرادی که به پرعرقی دچار هستند، گفت: این افراد برای درمان این بیماری چند راه پیش رو دارند، در مرحله ابتدایی تشخیص اینکه بروز این بیماری به دلیل اختلالات غده تیروئید است یا خیر امری ضروری محسوب می‌شود؛ در این حالت امکان رفع بیماری با تشخیص پزشک به وسیله قرص و داروها وجود دارد. 

وی افزود: اگر پرعرقی در ناحیه خاصی از بدن باشد، بیمار می‌تواند با استفاده از تزریق ژل‌های بوتاکس به صورت دوره‌ای، بیماری را درمان کند؛ یعنی با تزریق ژل به آن بخش، تعریق به مدت چند ماه در آن نقطه متوقف خواهد شد. 

این متخصص پوست اظهار داشت: اگر کرم و ژل بوتاکس در درمان این بیماری کارایی نداشت، امکان آن وجود دارد تا به وسیله جراحی با دستگاه‌های الکتریکی برای مدتی از تعریق جلوگیری کرد. 

وی ادامه داد: در کل، تعریق در دست و پا در اکثر مواقع به صورت قطعی درمان‌پذیر نیست. در دست با قطع اعصاب سمپاتیک معمولاً تعریق کاهش می‌یابد، ولی در پا به دلیل سخت بودن جراحی، شرایط سخت‌تر خواهد بود.

شهدی گفت: به دلیل سخت بودن قطع کردن اعصاب سمپاتیک و در دسترس نبودن آن در عضو پا، جراحی سخت‌تر صورت می‌گیرد و به صورت محدود منجر به درمان می‌شود. 

این متخصص پوست اظهار داشت: با انجام جراحی امکان از بین رفتن تعریق در قسمت مورد نظر وجود دارد، ولی ممکن است در بخش دیگری، خود را بروز دهد، به طور مثال؛ در جراحی اعصاب سمپاتیک پا، تعریق از کف پا به ساق انتقال پیدا می‌کند.

تعریق‌ یکی‌ از امور طبیعی‌ بدن‌ است‌ که‌ به‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ کمک‌ می‌کند. اما تعریق‌ بیش‌ از اندازه‌ فایده‌ خاصی‌ ندارد و غالباً باعث‌ مشکل‌ در ارتباطات‌ اجتماعی‌ می‌شود.

برچسب ها: سلامت ، تعریق ، متخصص پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: