کد خبر: ۱۸۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 10
یک فیزیوتراپ در خصوص پوکی استخوان و شیوع این عارضه در سنین مختلف به بیان توضیحاتی پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>یک فیزیوتراپ در خصوص پوکی استخوان و شیوع این عارضه در سنین مختلف به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین،مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ  اظهار کرد: پوکی استخوان عارضه‌ای شایعه در بین همه مردم دنیا و به خصوص سالمندان است و این بیماری به دلیل کمبود شدید کلسیم و مستحکم نبودن استخوان های بدن بوجود می‌آید.

 وی ادامه داد: اگر افراد در دوران نوجوانی و جوانی به میزان کافی لبنیات و به خصوص شیر که غنی از کلسیم است، مصرف نکرده باشند و لبنیات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار ندهند در بزرگسالی دچار عارضه پوکی استخوان می شوند.
نوجوانی بهترین دوران مصرف کلسیم

 ادیب حسامی با اشاره به اینکه میزان جذب کلسیم در نوجوانی و جوانی بیشتر از دوران سالمندی است، عنوان کرد: میزان جذب کلسیم شیر در نوجوانی و جوانی بسیار بالا است و اگر افراد در این زمان به میزان کافی لبنیات مصرف نکنند در سالمندی دچار پوکی استخوان با درجات مختلف می شوند.

 این فیزیوتراپ ادامه داد: در زمان بروز پوکی استخوان، استخوان ران (سه مور) دچار شکنندگی می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در افراد است و در زمان بروز این بیماری افراد تا درمان  کامل درد زیادی را متحمل می شوند.

 وی تاکید کرد: به وسیله دستگاه ویبریشن نیروی لرزشی در 2 جهت افقی و عمودی بر بدن شخص وارد می‌شود و همین امر جذب کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد.

 ادیب حسامی یادآور شد: افراد باید پس از مصرف کلسیم 45 دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی کنند تا میزان جذب کلسیم افزایش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: