کد خبر: ۱۸۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 10
دبیر بین المللی شانزدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت از حضور 12 میهمان خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس، هلند، اسپانیا، آذربایجان و ترکیه در کنگره جراحان دهان، فک و صورت امسال خبرداد.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر بین المللی شانزدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت از حضور 12 میهمان خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس، هلند، اسپانیا، آذربایجان و ترکیه در کنگره جراحان دهان، فک و صورت امسال خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رضا تبریزی دبیر بین المللی شانزدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت از حضور 12 میهمان خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس، هلند، اسپانیا، آذربایجان و ترکیه در کنگره امسال خبرداد و گفت : محورهای متعددی مورد بررسی قرار می گیرد که تکنولوژی های نوین در جراحی های بازسازی صورت و جراحی های زیبایی صورت و بینی مهمترین محور کنگره امسال هستند.

وی با اشاره به برگزاری ویدئو کنفرانس هایی توسط اساتید برجسته آمریکا برای ارائه مطالب علمی به مخاطبین، تصریح کرد: پیشرفت های ایران طی سالهای اخیر در حوزه جراحی های زیبایی و فک و صورت چشمگیر بوده و حضور اساتید برجسته بین المللی در این کنگره فرصت مناسبی برای تبادل علمی مناسبی فراهم می کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با توجه به افزایش تصادفات و تروماهای فک و صورت و همچنین افزایش شیوع سرطان های سر و گردن، امروزه بازسازی های سر و صورت یکی از ضروریات علم جراحی فک و صورت مطرح است .

به گفته تبریزی ،خوشبختانه ایران در این زمینه پیشرفتهای بسیار خوبی داشته به طوریکه در منطقه خاورمیانه در جراحی های فک و صورت و بازسازی صورت از نظر تعداد جراحی ها و همچنین تجربه جراحان فک و صورت رتبه اول را داریم و در آسیا نیز ، ایران در کنار چین و هند جزء سه کشور مطرح آسیا شناخته می شود.

وی با اشاره به تحریم های سال های اخیر و محدودیت ورود تکنولوژی به کشور ، بیان کرد: با وجود همه کمبودهای این رشته، همواره برای پیشرفت و ارتقاء علمی تلاش های زیادی شده تا همگام با جهان خدمات مناسبی به بیماران ارائه شود.

این فلوشیپ جراحی های پاک سازی صورت، درباره اعزام بیماران به خارج از کشور،گفت: در حال حاضر تنها در موارد معدودی یک یا دو مورد برخی بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شوند که دلیل اصلی آن نیز تکنولوژی است .

وی با بیان اینکه بین از 95 درصد جراحی های فک و صورت در داخل کشور و با کیفیت بالا انجام می شود، اذعان داشت: تجربه و مهارت جراحان ایرانی بسیار خوب است و در این مورد کمبودی داخل کشور احساس نمی شود .

تبریزی در پایان با اشاره به سیاست های مغرضانه آمریکا برای سفر اساتید به ایران خاطرنشان کرد: علی رغم جو متشنج جهانی علیه ایران و ترس برخی از میهمانان خارجی برای آمدن، جایگاه علمی کشور در دنیا بسیار قابل قبول بوده و صاحب نظران بسیاری در برنامه های علمی ایران شرکت می کنند .

شایان ذکراست شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان و فک و صورت ایران٢٤لغایت ٢٧ بهمن ماه جاری در هتل بین المللی المپیک برگزار می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: