کد خبر: ۱۸۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
امیدواریم سازمان های مرتبط برای جبران این کمبودها در راستای توسعه و بهبود خدمات پزشکی و پیشرفت منطقه، وزارت بهداشت را یاری کنند گرچه کمبود نیرو در همه جای کشور وجود دارد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: استان هرمزگان بر اساس استاندارد های مورد پذیرش سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه کشور با 30 درصد کمبود تکنیسین اورژانس مواجه است و استان های جنوبی چون سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در حاشیه آیین آغاز بهره برداری از سومین آمبولانس دریایی هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم سازمان های مرتبط برای جبران این کمبودها در راستای توسعه و بهبود خدمات پزشکی و پیشرفت منطقه، وزارت بهداشت را یاری کنند گرچه کمبود نیرو در همه جای کشور وجود دارد.

سه فروند آمبولانس دریایی در دست خرید است
وزیر بهداشت با اشاره به بهره برداری از بهترین آمبولانس دریایی در هرمزگان، یادآور شد: سه فروند آمبولانس دریایی دیگر از کشورهای اروپایی در دست خرید است که می توانند به بهتر شدن تولیدات(products) داخلی کمک کنند.

وی ابراز کرد: امید می رود این آمبولانس ها در سال آینده وارد کشور شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی ابراز داشت: آمبوانس دریایی که امروز در بندرعباس وارد مرحله بهره برداری شد خدمات خود را در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز برای جابجایی بیماران انجام می دهد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: این آمبولانس توسط خیر تهیه شده که برای ساخت آن 33 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: 50 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیزات آن هزینه شده و دارای چهار تخت برای جابجایی بیماران(patients) است.

وزیر بهداشت بیان کرد: این آمبولانس دریایی در شرایط سخت آب و هوایی قادر به انجام خدمات و جابجایی بیماران از جزایر به سرزمین اصلی است.

با حضور وزیر بهداشت، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مشیر دوانی بندرعباس نیز با سرمایه هزینه شده 78 میلیارد ریال که از محل بودجه های تحول سلامت تامین شده روز جمعه به بهره برداری رسید.

اورژانس اعصاب و روان ابن سینا واقع در مجموعه پیامبر اعظم (ص) بندرعباس هم با سرمایه هزینه شده 27 میلیارد ریال که با همکاری مشترک توسط خیران سلامت هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی استان آماده شده بهره برداری شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشت ودرمان و بهره برداری از 288 طرح بهداشتی و درمانی درشهرها و روستاهای استان هرمزگان چهارشنبه شب هفته جاری وارد بندرعباس شد.

افتتاح طرح الحاق بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان جاسک ، بهره برداری از 4 کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستان های قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان از مهمترین این طرح ها بوده است.

هم چنین 2 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در روستاهای آبنما و خیرآباد شهرستان رودان، عصر روز گذشته به نمایندگی از 181 طرح بهداشتی در قالب طرح تحول نظام سلامت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

هزینه اجرای طرح های بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته در هرمزگان رقمی افزون بر 750 میلیارد ریال اعلام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: