کد خبر: ۱۸۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 08
گروه‌های مختلفی از مردم تحت پوشش بیمه سلامت بوده و این صندوق حدود 50درصد بیمه مردم ایران را تحت پوشش خود قرار داده است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حدود ۹۳ درصد از مردم تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه‌ای قرار دارند و تنها حدود ۶ درصد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد: امروزه حدود 93 درصد از مردم تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه‌ای قرار دارند و تنها حدود 6 درصد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، به طوریکه قسمت قابل توجهی از مردم یعنی 40 درصد از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی(Social security) بوده که این صندوق منابع خود را از کارفرما و براساس مصوبه دولت از کارگر و کارکنان دولت دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلفی از مردم تحت پوشش بیمه سلامت بوده و این صندوق حدود 50درصد بیمه مردم ایران را تحت پوشش خود قرار داده است، به طوریکه یک‌سوم بیمه‌شدگان که افراد روستایی و عشایر بوده بر اساس قانون کاملا رایگان تحت پوشش این بیمه  قرار گرفته‌اند.

یارانه دولت برای تحت پوشش قرار دادن نیازمندان در بیمه سلامت
سخنگوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به اینکه دولت یارانه ای برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده و به همین دلیل برای گروه‌های خاص مانند مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیازمندان این بیمه کاملا رایگان است، افزود: از سال 84 بر اساس قانون هفت درصد حداقل حقوق کار که به وسیله وزارت کار تعیین شده است، توسط هر خانواده پرداخت می‌شود و پس از اجرای آزمون وسع اگر مشخص شود که فردی توانایی پرداخت حق بیمه را ندارد بیمه سلامت به صورت رایگان آن را تحت پوشش خود درمی‌آورد.

حریرچی اظهار کرد: دولت بر اساس قانون، افراد معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی را به طور رایگان بیمه کرده است و نیروهای مسلح نیز بر اساس قانون قسمتی از حق بیمه را به وسیله دولت و قسمتی دیگر را کارمند پرداخت می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در آغاز طرح تحول قرار بود 550 میلیارد تومان برای بیمه سلامت(Health insurance) اختصاص پیدا کند که فقط 70 میلیارد از این مبلغ در نظر گرفته شد، در سال‌های اخیر رقم قابل توجهی برای بیمه سلامت در نظر گرفته نشده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ششم و عزم جدی دولت برای پوشش بیمه مردم، حدود سه هزار و 400 میلیارد تومان برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: