کد خبر: ۱۸۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 08
اجرای سیاست‌هایی در جهت افزایش پیدا نکردن تعرفه پزشکان، سبب افزایش پرداختی از جیب مردم خواهد شد که خلاف سیاستگذاری در بخش سلامت است
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر ثابت ماندن تعرفه‌های پزشکی هشدار داد: اجرای سیاست‌هایی در جهت افزایش پیدا نکردن تعرفه پزشکان، سبب افزایش پرداختی از جیب مردم خواهد شد که خلاف سیاستگذاری در بخش سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمود فاضل افزود: تعرفه پزشکی(Medical tariffs) در سال های گذشته، یا رشد نداشت یا از رشد چندانی برخوردار نبود، این در حالی است که اغلب مدیران اقتصادی بارها اعلام و تاکید کرده اند که تورم موجود در بخش سلامت دو برابر تورم در حوزه جاری در جامعه است و بنابراین اقتضا می کند با اتخاذ سیاست های متوازن و عادلانه توجه ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشیم.

وی به تبعات افزایش پیدا نکردن تعرفه پزشکان اشاره کرد و گفت: در صورتی که تعرفه های پزشکی در بخش دولتی رشد نکند، تصمیم های اتخاذ شده در حوزه سلامت بزودی زمینگیر خواهد شد و ضربه آخر را با آسیب زدن به سلامت مردم به این حوزه وارد خواهد کرد.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی(Medical System) تصریح کرد: بخش خصوصی نیز متاثر از بخش دولتی است. فاصله بین دو تعرفه موضوعی است که ممکن است بخش خصوصی را متضرر کند، در حالی که این بخش برای جذب بیمار نیاز دارد جذابیت های خود را حفظ کند. اگر بخش دولتی و خصوصی در حوزه درمان آسیب ببینند، صدمات وارده به سایر بخش های جامعه نیز سرایت خواهد کرد.

فاضل تاکید کرد: از ضروریات یک حکمرانی خوب اجرای عدالت به معنای برقراری تناسب است که در جریان آن نه تنها یک رکن، بلکه تمام ارکان، متناسب با یکدیگر ارتقا پیدا کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: