کد خبر: ۱۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
وزارت بهداشت دانشگاه‌های خارجی مورد تائید در سال تحصیلی جدید میلادی را اعلام کرد
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت دانشگاه‌های خارجی مورد تائید در سال تحصیلی جدید میلادی را اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی‌های ویژه این وزارتخانه، نظام‌های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاه‌های خارجی مجری آموزش علوم پزشکی(Medical science) که مورد تایید می باشند را منتشر می‌کند.

در این راستا با بررسی های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه های برتر در رتبه بندی های OS، Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی 19 ـ 2018 در رشته های علوم پزشکی تهیه شد.

در این لیست 645 دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت(Ministry of Health) قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور 26 شهریور سال جاری تصویب شد.

این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی است.

ضروری است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا به دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه و به این نکته دقت داشته باشند که در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از 645 دانشگاه تایید شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک ایشان ارزشیابی نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: