کد خبر: ۱۸۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور از زمان فعالیت خود تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه حمایت از محرومین و مستضعفین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انقلاب بوده است، گفت: پوشش ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در کشور یکی از کارنامه‌های درخشان این سازمان پس از اجرای طرح تحول سلامت محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، مهندس طاهر موهبتی ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، به اقدامات مهم این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور از زمان فعالیت خود تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. یکی از اهداف و اولویت اصلی تشکیل این سازمان حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است که خوشبختانه به این هدف دست یافته؛ به طوری که پوشش ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در کشور یکی از کارنامه‌های درخشان این سازمان پس از اجرای طرح تحول سلامت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت(Health insurance) ایران یعنی ۸۰ درصد جمعیت، مشمول بیمه رایگان هستند.

موهبتی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ دفتر پیشخوان و نمایندگی برای امور بیمه‌گری فعال است، افزود: در مجموع حدود ۴۵ هزار موسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.

وی به پنج صندوق بیمه‌ای این سازمان اشاره کرد و افزود: بیمه کارکنان دولت با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده یکی از صندوق‌های این سازمان است. همچنین صندوق روستائیان و عشایر بیش از ۲۲ میلیون بیمه شده، صندوق سایر اقشار و بیمه ایرانیان یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر و صندوق بیمه همگانی رایگان ۱۱ میلیون بیمه شده دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین در خصوص پوشش هزینه‌ای بیماران خاص که حجم قابل توجهی از هزینه این گروه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود نیز تصریح کرد: این سازمان تاکنون پنج بیماری خاص اعم از تالاسمی، دیالیز، هموفیلی(hemophilia)، پیوند کلیه و ام اس را تحت پوشش قرار داده است؛ به طوری که در کل ۶۴ هزار بیمار خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

موهبتی به پرداخت مطالبات مراکز درمانی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر سازمان در پرداخت مطالبات مراکز درمانی با مشکلاتی روبرو شد، ولی با این حال تمام تلاش خود را انجام داد تا بدهی مراکز درمانی را به موقع پرداخت کند. اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این سازمان به منظور پرداخت بخشی از بدهی‌ها به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها خبر خوبی بود که طی هفته اخیر شاهد آن بودیم. با این منابع اختصاص داده شده، بدهی دانشگاه‌ها به خرداد و یا اواخر اردیبهشت رسید و بدهی داروخانه‌ها تا شهریور ۹۶ پرداخت شده است که عدد قابل توجهی بوده و در سال‌های اخیر کمتر چنین اتفاقاتی را شاهد بوده‌ایم.

بنابر اعلام وبدا، موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دولت و مجلس بارها ثابت کرده‌اند که به حوزه سلامت و بیمه توجه خاصی داشته و سعی در برطرف کردن این مشکلات دارند. امیدواریم در بودجه سال ۹۷، مجلس با اختصاص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق به این سازمان باعث شود تا بخش قابل توجهی از بدهی ۹ هزار میلیارد تومانی این سازمان به مراکز درمانی مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه این سازمان، مدیریت هزینه را در اولویت خود قرار داده است، افزود: تاکنون اقداماتی به منظور رفع همپوشانی با سازمان تامین‌اجتماعی در جهت مدیریت هزینه صورت گرفته است. همچنین اجرای سیستم نظام ارجاع از دیگر موضوعاتی است که در این سازمان به طور جد به عنوان بازوی اجرایی وزارت بهداشت در استقرار نظام ارجاع(Referral system) مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ چرا که با این اقدام در بخش قابل توجهی از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

وی، همچنین از حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات به منظور کاهش سوء استفاده‌ها و راه‌اندازی سامانه ۱۶۶۶ به منظور اطلاع رسانی دقیق و ارایه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

موهبتی بر تحقق دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: شاه بیت ارتقای سلامت اداری کشور، تحقق دولت الکترونیک است که با هدف تسریع در امور و حذف بروکراسی، افزایش رضایتمندی مردم و امکان نظارت‌های سیستمی را فراهم می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت همواره از محرومین و اقشار ضعیف جامعه حمایت می‌کند و امید داریم با اقدامات‌مان کاری انجام دهیم که مردم خدمات بهتر و مطلوب‌تری را شاهد باشند و از طرفی مراکز طرف قرارداد نیز با پرداخت به موقع مطالبات‌شان از ما راضی باشند که امیدواریم این امر با حمایت مجدد دولت و مجلس محقق شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: