کد خبر: ۱۸۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 05
گروهی از متخصصان به بررسی روی ماده شیمیایی بیسفنول A موجود در بسته بندی‌های پلاستیکی غذاها پرداخته و دریافتند که در سیستم گوارشی ۸۶ درصد نوجوانان شرکت کننده این ماده وجود دارد
شفا آنلاین>تغذیه>پزشکان انگلیسی در یک بررسی از وجود ماده شیمیایی بیسفنول A یا (BPA) در سیستم گوارشی ۸۶ درصد شرکت کنندگان در این مطالعه خبر دادند.

به گزارش شفا آنلاین، گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه اکستر به بررسی روی ماده شیمیایی بیسفنول A موجود در بسته بندی‌های پلاستیکی غذاها پرداخته و دریافتند که در سیستم گوارشی ۸۶ درصد نوجوانان شرکت کننده این ماده وجود دارد.

نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد این ماده شیمیایی می‌تواند با خطر بروز سرطان پستان و بیماری قلبی(Heart disease) ارتباط داشته باشد و به همین دلیل بر ممنوعیت استفاده از آن تاکید شده است. هر چند در برخی از مطالعات این ادعا اشتباه دانسته شده است.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: نوجوانان یکی از گروه‌های جمعیتی هستند که بالاترین سطح ترکیب بیسفنول A در ادرار آنان وجود دارد.

در حالیکه در برخی از مطالعات آمده است سطح پایین ترکیب بیسفنول A بی ضرر است، کمیسیون اروپا به تازگی اعلام کرده است این ترکیب به دلیل تاثیر گذاری روی هورمون‌ها سلامت بشر را به خطر می‌اندازد.

در کانادا و برخی از ایالت‌های آمریکا استفاده از این ترکیب شیمیایی در بطری شیر نوزادان ممنوع شده است. همچنین از ماه گذشته کمیسیون اروپا به کار بردن بیسفنول A را در بسته بندی‌های غذایی به دلیل عوارض جانبی آن محدود کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: