کد خبر: ۱۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 05
خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی درمان این عارضه بویژه در کشور ما تا حد زیادی مورد استقبال قرار گرفته است
شفاآنلاین>سلامت> یکی از مشکلاتی که با بالارفتن سن برای افراد ممکن است به وجود بیاید ریزش شدید موی سر به دلایل مختلف از جمله ژنتیک است، این اتفاق بخصوص در سنین بلوغ می‌تواند آثار منفی زیادی بر روحیه فرد به جا گذارد.

به گزارش شفاآنلاین، خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی درمان این عارضه بویژه در کشور ما تا حد زیادی مورد استقبال قرار گرفته است. درباره کاشت مو، انواع درمان‌های کاشت و همه آنچه  قبل از کاشت مو البته به‌طور خیلی خلاصه لازم است که بدانید را از زبان دکتر سوزان سروری از نظر می گذرانید:

به گفته این مشاور پوست، مو و زیبایی دو روش برای کاشت یا پیوند مو وجود دارد روش جراحی «FUT» و روش غیرجراحی یا «FIT». در روش جراحی یک تکه از پوست سر به صورت نواری از ناحیه پس سر برداشته می‌شود و پیازهای مو زیر میکروسکوپ جدا می‌شوند سپس به وسیله تیغ مخصوص جراحی «گرفت‌ها» یا همان پیازهای مو به‌صورت تک تک زیر پوست قرار داده می‌شوند ولی در روش غیرجراحی به‌وسیله دستگاه بدون ایجاد برش، عمل برداشت پوست انجام می‌شود به این صورت که به وسیله لوله بسیار ظریف و باریکی مانند یک پانچ گرفت (پیازمو) از منطقه مورد نظر برداشته می‌شود، سپس با استفاده از تیغ مخصوص زیر پوست (Skin)سر کاشته می‌شود، البته روش‌های دیگری از جمله برداشت مو از سایر قسمت‌های بدن نیز وجود دارد.

دکتر سروری در زمینه کاشت مو به روش اول یعنی جراحی می‌افزاید: در این روش با کوتاه کردن موها جای عمل قابل رؤیت است و بیمار حتی تا چند سال بعد از کاشت ممکن است احساس درد و ناراحتی داشته باشد به همین خاطر امروزه کمتر از این روش استفاده می‌شود و بیشتر متخصصان زیبایی روش دوم را توصیه می‌کنند.

او در زمینه تثبیت عمل کاشت و گرفتن بهترین نتیجه اضافه می‌کند: بهترین حالت برای گرفتن نتیجه عالی این است که فرد قبل از کاشت یک دوره درمانی «پی آر پی» و «مزوتراپی» انجام دهد تا بانک مو و پوستی که عمل کاشت در آن منطقه انجام می‌شود، کاملاً تقویت شوند، این دو دوره درمانی در گرفتن پیوندها و ماندگاری آنها تأثیر بسزایی دارند، هرچند برخی از بیماران (patients)یا وقت و حوصله این کار را ندارند یا آن را تحمیل هزینه‌ای اضافی می‌دانند، بهتر است قبل از انجام عمل، فرد با پزشک خود در این باره مشورت کند تا شاهد بهترین نتیجه باشد، چنانچه گرفت‌ها بادقت و سالم برداشته شوند و بیمار هم مراقبت‌های لازم را بعد از عمل انجام دهد، پیوند کاملاً می‌گیرد و در عین حال هم می‌تواند
دائمی شود.

اهمیت مراقبت‌های پس از کاشت مو
در تمامی اعمال جراحی زیبایی مراقبت‌های بعد از عمل به مراتب از خود عمل مهم‌تر هستند. کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست.

این مشاور پوست و مو معتقد است: در خیلی از موارد مراقبت‌های پس از کاشت بی‌اهمیت شمرده می‌شود و با وجود تحمیل هزینه فراوان و تحمل درد زیاد، بیماران نیاز مجدد به کاشت پیدا می‌کنند، توجه داشته باشید که حتی یک تار مو برای تثبیت شدن نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه به‌دلیل وجود زخم هنگام شست‌و‌شو فرد نمی‌تواند کف سر را ماساژ دهد، توضیح می‌دهد: پس از کاشت هنگام حمام کردن ابتدا با سرم نمکی سر را شست‌و‌شو دهید سپس فقط با استفاده از شامپوی مخصوص کاشت مو که به صورت فوم است به‌وسیله دوش خیلی آرام محیط را تمیز کنید، مراقب باشید تا دو هفته باید محیط سر کاملاً تمیز باشد تا از بروز عفونت دور بمانید.

چنانچه مجبور هستید در فضایی که آلوده به گردوخاک است حضور داشته باشید، حتماً از یک کلاه استفاده کنید اما طوری از کلاه استفاده کنید که تماسی با کف سر نداشته باشد و هیچ فشاری به پوست وارد نشود.

مشکلات کاشت مو توسط غیرمتخصص‌ها
با توجه به اینکه این روزها بازار کاشت مو خیلی داغ شده تبلیغات گوناگونی در این حوزه دیده می‌شود که گاهی این عمل‌ها توسط افراد غیرمتخصص هم انجام می‌شوند.
دکتر سروری در این باره می‌گوید: کاشت مو حتماً باید در محیطی استریل توسط یک تیم بسیار ماهر و باتجربه که در رأس آن پزشک متخصص قرار دارد انجام شود. متأسفانه برخی از پزشکان تازه کار که تجربه و تخصص کافی در این زمینه ندارند با اغوای بیماران و پیشنهاد قیمت‌های خیلی نازل اقدام به کاشت مو می‌کنند و در نتیجه این عمل، عوارض و مشکلات عدیده جسمی و روانی تا مدت‌ها دامن فرد را خواهد گرفت تا جایی که ممکن است به قیمت از دست رفتن جان بیمار تمام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: