کد خبر: ۱۸۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 04
از سال ۹۵ تاکنون این بیمه ها با اینکه پول بیمه خودروها از مردم گرفته اند، حدود هزار میلیارد تومان از حق وزارت بهداشت را پرداخت نکرده اند. پرداخت بدهی با اوراق، سنت نادرستی است که در کشور اتفاق افتاده است
شفاآنلاین>سلامت> دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت: مطابق قانون، ۱۰ درصد از درآمد ناشی از حق بیمه شخص ثالث خودروها باید برای درمان رایگان بیماران تصادفی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، اما از سال ۹۵ تاکنون این بیمه ها با اینکه پول بیمه خودروها از مردم گرفته اند، حدود هزار میلیارد تومان از حق وزارت بهداشت(Health) را پرداخت نکرده اند. پرداخت بدهی با اوراق، سنت نادرستی است که در کشور اتفاق افتاده است.

بیمه های تکمیلی به وزارت بهداشت پیشنهاد داده اند که به جای بخش اعظمی از بدهی خود، اوراق بدهند که ما در وزارت بهداشت قبول نکرده ایم. وقتی کسی پول نقد دارد و به جای آن اوراق می دهد که سررسید آن ۹ ماه دیگر است، یعنی می خواهد سوء استفاده کند.

اگر وزارت بهداشت مجبور شود، به علت بار سنگین بدهی های معوقه از بیماران تصادفی پول بگیرد، در آن صورت برخی از مردم که مجبورند هم پول بیمه (Insurance)را بدهند و هم پول درمان را در هنگام تصادف، ممکن است برای بیمه شخص ثالث خودروهایشان مراجعه نکنند، در این صورت چرخه کار معیوب می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: