کد خبر: ۱۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 03
یک تولید کننده صنایع غذایی ایران:
تفاوت مهم شکلات واقعی با فرآورده های کاکائویی در این است که در شکلات واقعی به هیچ وجه از روغن پالم و هیچ نوع افزودنی مضر استفاده نمی شود
شفا آنلاین>سلامت>یک تولید کننده صنایع غذایی ایران گفت: در شکلات واقعی به جای روغن پالم از «کره کاکائو» استفاده می شود، چنین محصولی یک فرآورده غذایی سالم و مفید است که نه تنها مصرف آن باعث نشاط و شادی می شود بلکه از سکته و بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری می کند.




به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،علیرضا منسوب شانجانی، پیشکسوت صنعت تولید شکلات ایرانی افزود: تفاوت مهم شکلات واقعی با فرآورده های کاکائویی در این است که در شکلات واقعی به هیچ وجه از روغن پالم و هیچ نوع افزودنی دیگر استفاده نمی شود، شکلات واقعی یک محصول غذایی مفید از دانه کاکائو است که با کره کاکائو تولید می شود.

وی ادامه داد: کره کاکائو یک محصول غذایی، با ارزش تغذیه ای بالاست که از روغن دانه کاکائو (کره کاکائو) تولید می شود و یکی از بهترین روغن های شناخته شده در صنایع غذایی دنیاست. کره کاکائو حاوی HDL یا کلسترول خوب است و مصرف آن باعث بازشدن رگ ها می شود و از خطر سکته های قلبی و مغزی پیشگیری می کند.

این فعال صنعت شکلات ایرانی گفت: در صورتی که در تولید شکلات فقط از روغن کاکائو استفاده شده باشد، می توان با افزایش یا کاهش میزان پودر کاکائو و کره کاکائو ، شکلات تلخ تر و یا با درصد تلخی کمتر تولید کرد و همزمان خواص مفید آن را برای عروق بدن حفظ کرد.

وی افزود: تفاوت شکلات با درصدهای تلخی متفاوت، نشان دهنده تفاوت میزان کره کاکائوی و پودر کاکائوی آن است. نقش شکلات واقعی در پیشگیری از سکته در همه انواع شکلات واقعی حفظ می شود و تولید شکلات با درصدهای تلخی متفاوت برای پاسخگویی به ذائقه و سلیقه افراد مختلف است

در ادامه ابراهیم منسوب شانجانی تاکید کرد: تفاوت مهم شکلات واقعی با فرآورده کاکائویی این است که در فرآورده کاکائویی که از روغن های جایگزین یا روغن پالم استفاده می شود ، روغن پالم پنج تا هفت برابر ارزانتر از کره کاکائو است.

وی گفت: روغن پالم یک روغن گیاهی است که در برابر حرارت مقاوم است. به همین علت دیرتر ذوب می شود و در حالی که درجه ذوب شکلات واقعی پایین تر از دمای بدن است بنابراین هنگامی که شکلات واقعی را در دستان خود می گیرید شکلات شروع به آب شدن می کند.

وی افزود: مصرف کنندگان محترم قبل از خرید حتما به ترکیبات مندرج در بسته بندی محصولات توجه نمایند تا از درج عبارت کره کاکائو اطمینان حاصل کرده و از خرید شکلات واقعی مطمئن شوند. یکی دیگر از نشانه های شکلات واقعی این است که به علت استفاده از کره کاکائو ، در صورت تغییرات ناگهانی دما سفیدک می زند، بنابراین سفیدک نشانه واقعی بودن شکلات است بهترین دمای نگهداری شكلات، دمای محیط می باشد. به دلیل خواص ویژه کره کاکائو، تغییرات دما و رطوبت ممکن است در سطح شکلات سفیدک ایجاد نماید که این امر هیچ اثری بر سلامت مصرف کنندگان محترم ندارد و نشانه سلامت محصول و وجود کره کاکائو در شکلات می باشد.

مهدی منسوب شانجانی اضافه کرد: در تمام دنیا و در صنعت غذا کره کاکائو به عنوان روغن سلامتی شناخته می شود و بهترین برندهای شکلات دنیا در اروپا فقط از کره کاکائو در تولیدات خود استفاده می کنند.

وی گفت: در اغلب کشورهای توسعه یافته، شکلات واقعی به عنوان یک محصول سلامت محور در سبد غذایی مردم وجود دارد . اما در کشور ما متأسفانه مردم بیشتر به مصرف شیرینی تمایل دارند تا شکلات واقعی، به همین علت میزان سرانه مصرف شکلات واقعی در بین ایرانیان بسیار کمتر کشورهای اروپایی می باشد

بنیانگذار شکلات فرمند اضافه کرد: در اروپا 90 درصد شکلات تولیدی، شکلات واقعی است که از کره کاکائو تولید می شود و پزشکان و متخصصان تغذیه در این کشورها به مردم توصیه می کنند که برای پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی حتما شکلات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند و روزانه حداقل 50 گرم شکلات بخورند.

وی گفت: علاوه بر فواید کره کاکائو برای باز کردن عروق بدن، شکلات واقعی یک محصول نشاط آور و شادی بخش است و مصرف مداوم آن از افسردگی که یکی از بیماری های شایع در ایران است، پیشگیری می کند.

حمید رضا منسوب شانجانی گفت: در شکلات های فرمند از بهترین مواد اولیه و بهترین دانه ی کاکائوی تولیدی مزارع آفریقا استفاده می شود و هم اکنون شکلات های این شرکت به بیش از 15 کشور دنیا از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان و روسیه صادر می شود و در سال های اخیر این شکلات جزو شکلات های شناخته شده در روسیه است و مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به زودی با استفاده از تکنولوژی های جدیدتر، از سال آینده شکلات فرمند به تعداد بیشتری از کشورهای اروپایی نیز صادر می شود و با فعالیت واحد تحقیق و توسعه شرکت فرمند و با بکارگیری مشاوران اروپایی، به طور مستمر در مسیر حفظ و ارتقای کیفیت شکلات با برند ایرانی حرکت می کنیم.

غلیرضا منسوب شانجانی موسس و کارآفرین شرکت فرمند گفت: فعالیت من از سال 1368از یک اتاق 20 متری آغاز شد واکنون به یکی از برندهای معروف و معتبر صنعت غذا و شکلات سازی در ایران و منطقه تبدیل شده است. بیش از 1500 نفر به طور مستقیم در کارخانه فرمند مشغول به کار هستند که حدود 40 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: به زودی و از سال آینده شکلات فرمند غنی سازی شده با انواع ویتامین ها نیز به بازار عرضه می شود و هیچ تفاوتی بین شکلاتهای فرمند و برندهای خارجی به لحاظ کیفی وجود ندارد نمی باشد و مصرف کنندگان محترم می توانند با حصول اطمینان از کیفیت محصولات فرمند آنرا با قیمت مناسبی نسبت به برندهای خارجی تهیه نمایند


برچسب ها: سلامت ، شکلات ، کره کاکائو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: