کد خبر: ۱۸۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 02
محققین مطالعات بالینی را انجام داده اند و تست کرده اند که آیا نوشیدن مقادیر کافی آب می تواند پیش از این که پیشرفت بیماری کلیه پلی کیستیک منجر به نارسایی کلیه شود، به درمان آن کمک کند یا خیر
شفا آنلاین>سلامت>محققان انستیتو و بیمارستان وست مید استرالیا، روش بی خطر، ارزان و موثری را برای درمان بیماری کلیه پلی کیستیک ارائه داده اند که شامل نوشیدن مقادیر کافی آب است.

به گزارش شفا آنلاین، این محققین مطالعات بالینی را انجام داده اند و تست کرده اند که آیا نوشیدن مقادیر کافی آب می تواند پیش از این که پیشرفت بیماری کلیه پلی کیستیک منجر به نارسایی کلیه(Kidney failure) شود، به درمان آن کمک کند یا خیر. ‌

در این مطالعه که دکتر رانگان و همکارانش آن را PREVENT-ADPKD نامیده اند، به بررسی این امر پرداخته اند که آیا مصرف آب می تواند تشکیل کیست را در کلیه ها کاهش دهد یا خیر. به عقیده رانگان مصرف آب مانع از عملکرد هورمونی می شود که رشد کیست ها را مقدور می سازد.

متاسفانه نیمی از بیمارانی که مبتلا به کلیه پلی کیستیک(Polycystic kidney) هستند، در نهایت مبتلا به نارسایی کلیوی می شوند و در نتیجه ناچار به انجام دیالیز دائمی یا پیوند کلیه هستند. در صورتی که ادعای این مطالعه مبنی بر موثر بودن مصرف آب اثبات شود، می توان نوشیدن مقادیر کافی آب را درمانی برای جلوگیری از پیشرفت آسیب کلیوی ناشی از رشد کیست ها دانست.

بیماری کلیه پلی کیستیک، یک مشکل ارثی و ژنتیکی است که در آن ها صدها کیست کوچک یا کیسه های مملو از مایع در بافت کلیوی سالم رشد می کنند. این کیسه ها در نهایت کل بافت سالم را در بر می گیرند و موجب تخریب بافت کلیوی و کاهش عملکرد آن می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: