کد خبر: ۱۸۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 31
علائمی که در ادامه می‌خوانید، لزوما نشانه حمله قلبی نیستند، اما در مواردی بر احتمال خطر حمله قلبی دلالت دارند
شفا آنلاین>سلامت>شمار قربانیان حملات قلبی در خانم‌ها رو به افزایش است. اگر با علائم حملات قلبی آشنا باشید، می‌توانید کمک پزشکی بخواهید و با واکنش زودهنگام جان خود را نجات بدهید.

به گزارش شفا آنلاین، علائمی که در ادامه می‌خوانید، لزوما نشانه حمله قلبی نیستند، اما در مواردی بر احتمال خطر حمله قلبی دلالت دارند.

احساس خفگی
احساس تنگی‌نفس و خفگی ازجمله علائم همراه با بیماری‌های تنفسی است و همچنین یکی از علائم اولیه حمله قلبی(heart attack) به‌شمار می‌رود. این حالت بیشتر زمانی علامت ناراحتی قلبی است که حین انجام فعالیت‌های عادی روزمره بروز کند، آن هم در کسی که مشکل تنفسی نداشته باشد. چنین احساسی، البته درصورت ارتباط با حملات قلبی، معمولا با احساس فشار در قفسه‌سینه همراه خواهد بود.

خستگی
خستگی می‌تواند هزارویک دلیل داشته باشد، از خواب ناکافی گرفته تا تغذیه نامناسب. اما چنانچه به‌صورت مکرر و بدون هیچ دلیل خاصی احساس خستگی می‌کنید، این حالت ممکن است با ناراحتی‌های قلبی و اختلالات سیستم گردش خون(blood circulation) در ارتباط باشد. انباشتگی چربی‌های مضر در شریان‌ها در جریان خون مشکل ایجاد می‌کند و به‌دلیل فشاری که به قلب وارد می‌شود، احتمال خطر سکته افزایش می‌یابد.

بی‌خوابی
بی‌خوابی معمولا بر اثر استرس(Stress)، کار بیش‌ از حد یا استفاده طولانی‌مدت از لوازم الکترونیکی به‌وجود می‌آید. اما اختلالات خواب درمورد خانم‌ها می‌تواند نشانه تغییرات هورمونی و ناراحتی‌های قلبی نیز باشد. اغلبِ کسانی که در معرض حمله قلبی قرار دارند، بویژه در روزهای پیش از حمله نمی‌توانند خوب بخوابند. پس به این علامت در کنار سایر علائم حملات قلبی دقت داشته باشید.

عرق سرد
عرق سرد، آن هم به‌طور ناگهانی، ازجمله علائم حمله قلبی است که البته می‌تواند به سایر اختلالات قلبی‌عروقی مزمن نیز مربوط باشد. این حالت درنتیجه تلاش مضاعف بدن برای تنظیم دما اتفاق می‌افتد، چراکه فشار وارده بر قلب موجب تغییرات ناگهانی دما می‌شود. همچنین این حالت ممکن است با احساس گیجی و کسالت همراه باشد، زیرا در جریان خون به‌سمت اندام‌ها اختلالاتی ایجاد می‌شود.

درد در سمت چپ بدن
درد غیرمعمول در سمت چپ بدن ازجمله واضح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین علائم حمله قلبی در خانم‌هاست. این درد معمولا در بازو، پشت و فک چپ بروز می‌کند و حتی ممکن است از چند روز پیش از حمله آغاز شود. درد مذکور همچنین ممکن است بتدریج آغاز شود و در عرض چند ساعت از شدت متوسط به درد مزمن برسد.

اضطراب
همه ما گاهی بر اثر عوامل مختلفی دچار اضطراب می‌شویم. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اضطراب‌مان به چه شکلی بروز می‌کند. کسانی که به‌صورت مکرر مضطرب می‌شوند و این حالت روی ضربان قلب‌شان تأثیر می‌گذارد، بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. چنانچه حین اضطراب دچار درد در قفسه‌سینه و سرگیجه نیز می‌شوید، حتما به معاینه پزشکی نیاز دارید.

رفلاکس
تولید بیش‌ از حد اسیدمعده موجب رفلاکس می‌شود و از آنجا که با علائمی مانند احساس سوزش در قفسه‌سینه همراه است، گاهی با دردِ پیش از حمله قلبی اشتباه گرفته می‌شود. اما این حالت در موارد اندکی خبر از خطر حمله قلبی می‌دهد، بویژه اگر مکرر بروز کند و با درد شدید همراه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: