کد خبر: ۱۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
اولین و شایع‌ترین علت ایجاد تحلیل لثه، بیماری‌های عفونی اطراف آن است؛ یعنی وقتی بیماری منتشر می‌شود و به ساختار استخوانی می‌رسد شروع به تحلیل لثه می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص لثه گفت: انتشار بیماری در دهان و رسیدن آن به استخوان سبب ایجاد تحلیل در لثه و استخوان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،رضا فکرآزاد متخصص بیماری‌های لثه گفت:‌ اولین و شایع‌ترین علت ایجاد تحلیل لثه، بیماری‌های عفونی اطراف آن است؛ یعنی وقتی بیماری منتشر می‌شود و به ساختار استخوانی می‌رسد شروع به تحلیل لثه می‌کند.

وی افزود: اگر تحلیل لثه، بافت نرم لثه را در بر گیرد، تنها همان قسمت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به سرعت برگشت‌پذیر است؛ ولی اگر عفونت به استخوان لثه برسد و باعث تحلیل استخوان شود، همراه آن لثه نیز تحلیل می‌رود.

فکرآزاد ادامه داد: بسیاری از تحلیل‌های لثه قابل دیدن نیست، یعنی در عمق لثه اتفاق می‌افتد و بیمار، آن را نمی‌بیند. در مقابل تحلیل‌هایی وجود دارد که لثه و استخوان نیز باهم به یک اندازه تحلیل می‌روند که در این صورت بیمار متوجه شده و نسبت به درمان آن اقدام می‌کند.

این متخصص بیماری‌های لثه گفت: تحلیل لثه در عده‌ای دیگر از افراد به دلیل استفاده بیش از 3 مرتبه در روز از مسواک به وجود می‌آید، یعنی شرایط بهداشت دهان و دندان مناسب است ولی به دلیل مسواک زدن بیش از حد یا نادرست بیماری تحلیل لثه به وجود آمده است.

وی در ادامه با اشاره به افرادی که با وسواس روزانه 4 یا 5 مرتبه مسواک می‌زنند، اضافه کرد: با این وضعیت افراد گمان می‌کنند به بهداشت دهان و دندان خود کمک می‌کنند، غافل از آنکه به لثه خود آسیب فراوانی می‌زنند.

فکرآزاد اظهار داشت: در افرادی که به طور مثال تنها لثه زیر دندان نیش آنها تحلیل می‌رود علت آن به دلیل بیرون‌زدگی دندان نیش هنگام مسواک زدن است. در درمان لثه تحلیل‌رفته پیوند لثه نیز کاربرد مناسبی دارد و آن را بهبود می‌بخشد. همچنین افرادی که در تمام سطح لثه خود دچار تحلیل شده‌اند پیوند لثه سخت‌تر انجام می‌شود.

این متخصص بیماری‌های لثه افزایش سن را از دیگر عوامل تحلیل لثه دانست و گفت: با گذشت زمان هر عضوی که در بدن وجود دارد، فرسوده‌تر می‌شود. طبیعتاً‌ نیز لثه نیز دستخوش افزایش سن شده و تحلیل می‌رود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: