کد خبر: ۱۸۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
در دوره جدید نه تنها مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها حذف نشده، بلکه تقویت هم شده است. این اقدام جدید هفته گذشته ابلاغ شده است و 900 نفر در 580 بیمارستان دولتی کشور به عنوان مددکار اجتماعی در بیمارستان ها فعال شده اند
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واحدهای مددکاری اجتماعی برای کمک به بیماران بی بضاعت و نیازمند در همه بیمارستان های دولتی احیا و این واحدها تقویت می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد هادی ایازی افزود: واحدهای مددکاری اجتماعی(Social worker) در هر بیمارستان زیر مجموعه رئیس بیمارستان است، در گذشته این واحدها درساختار ستادی وزارت بهداشت در معاونت درمان بود، قبل تر نیز در روابط عمومی بود اما بعد از ایجاد معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت در تقسیم کار جدید، مددکاران اجتماعی در زیرمجموعه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت تعریف شدند.

وی اضافه کرد: علت این تقسیم کار جدید و انتقال مسئولیت مددکاران اجتماعی به معاونت اجتماعی وزارت بهداشت این است که معاونت اجتماعی با همکاری خیرین در هر بیمارستان یک دفتر خیریه پشتیبان بیمارستانی تأسیس کرده است و اتفاقا، مددکار اجتماعی دبیر خیریه پشتیبان بیمارستانی در هر بیمارستان است.

وی گفت: مددکار اجتماعی در هر بیمارستان(Hospital) با استفاده از اعتبارات دولتی به بیماران نیازمند کمک می کند و از این پس که دفاتر خیریه پشتیبان در بیمارستان ها راه اندازی می شود، همزمان با حفظ حمایت دولتی برای بیماران نیازمند، کمک های خیرین نیز برای کمک به بیماران نیازمند اضافه می شود.

ایازی افزود: البته کمک دولتی بیشتر به صورت اعمال تخفیف برای بیماران است و پول زیادی برای کمک به بیماران فقیر در اختیار این واحدها قرار ندارد، اما از کمک های مالی خیرین برای کمک به بیماران برخوردار می شویم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در دوره جدید نه تنها مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها حذف نشده، بلکه تقویت هم شده است. این اقدام جدید هفته گذشته ابلاغ شده است و 900 نفر در 580 بیمارستان دولتی کشور به عنوان مددکار اجتماعی در بیمارستان ها فعال شده اند.

وی افزود: ممکن است بسیاری از مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها، رشته مددکاری اجتماعی را در دانشگاه نخوانده باشند، اما تلاش می کنیم از ظرفیت این افراد در بیمارستان ها استفاده کنیم و کمک می کنیم که این افراد آموزش های لازم را در حوزه مددکاری اجتماعی ببینند تا شغل آنها در بیمارستان ها تضمین شود و جایگاه مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها ارتقا می یابد.

وی گفت: با این تصمیم وزارت بهداشت(Ministry of Health) در عمل جایگاه مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها تقویت می شود و حتما با حمایت خیرین و کمک های مردمی و تقویت جایگاه مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها این واحدها برای کمک به بیماران نیازمند و کم بضاعت تقویت می شود.

ایازی تاکید کرد: اکنون در اکثر بیمارستان های کشور واحد مددکاری اجتماعی وجود دارد یا احیا شده است و اگر در بیمارستانی چنین واحدی نباشد، حتما ایجاد می شود. مددکار اجتماعی در بیمارستان ها، دبیر خیریه پشتیبان بیمارستان است و وظیفه او این است که مشکلات بیماران را پیگیری و حل کند.

ایازی گفت: در واقع در بیمارستان علاوه بر درمان بیماران، تلاش می شود با محوریت مددکاری اجتماعی بیمارستان یکسری کمک های مالی و خدمات اجتماعی نیز به بیماران نیازمند ارائه شود و حتی در مواردی ممکن است برای کمک به روند درمان بیمار، بعد از ترخیص نیز حمایت از بیمار نیازمند ادامه پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: