کد خبر: ۱۸۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
خطای پزشکی هم مثل سایر کشورهای دنیا در کشور ما وجود دارد ولی ما باید فرهنگ سازی کنیم که پرسنل بعد از خطای پزشکی بیاید و به خطای خود اعتراف کند
شفاآنلاین>سلامت>عباس بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تزریق اشتباه آمپول به یک کودک هشت ساله در علی‎آبادکتول بیان کرد: خطای پزشکی همیشه و حتی در کشورهای پیشرفته اتفاق می‌افتد. ما به عنوان مدعی‎العموم در این زمینه ورود کردیم، دو داروی شبیه به هم باعث شده که پرستار برای تزریق آن به بیمار دچار اشتباه شود اما عمدی در کار نبوده است، این کودک به بیمارستان طالقانی گرگان انتقال داده شده است.

به گزارش شفاآنلاین، وی پیرامون تهدید خانواده بیمار به رسانه‎ای شدن این اتفاق اظهار کرد: ما هیچ تهدیدی به عدم رسانه‎ای کردن این مسئله نداشتیم، بیمار (Patient)ویزیت شده و پرونده تخلف در حوزه نظارت در حال پیگیری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص وضعیت فعلی کودک افزود: بیمار سطح هوشیاری پایینی دارد، تنفس خودبخودی دارد و امیدواریم که به  زندگی عادی برگردد.

بدخشان گفت: سولفات منیزیم همان روزهای نخست از بدن بیمار خارج شد، سی‎تی‎اسکن و ام‎ار‎آی بر روی کودک انجام گرفت، ما قول دادیم این مسئله را کاملا بی‎طرفانه پیگیری کنیم و حتما برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: خطای پزشکی (medical)هم مثل سایر کشورهای دنیا در کشور ما وجود دارد ولی ما باید فرهنگ سازی کنیم که پرسنل بعد از خطای پزشکی بیاید و به خطای خود اعتراف کند. متاسفانه بعد از هر خطای پزشکی طوری جنجال سازی می شود که خود پرسنل می‌ترسند تا خطای پزشکی را گزارش کنند و این خوب نیست در حالی که یک سیاست اینست که اگر این افراد تشویق شوند که خطای پزشکی خودشان را اعلام کنند قطعا می‌تواند زودتر به مسائل رسیدگی کرد و سیاست دیگر آموزش پرسنل است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: