کد خبر: ۱۸۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
گلودرد رایج‌ترین مشکل بیشتر بیماران است که معمولا به وسیله ویروس به وجود می‌آید و آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان آنها بی‌فایده خواهند بود.

شفا آنلاین>سلامت>معمولا پزشکان برای 60 درصد از بیماران مبتلا به گلو درد،<Sore throat,> آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. اما محققان سازمان بهداشت عمومی انگلستان و موسسه ملی سلامت و مراقبت عالی این کشور معتقدند که بیشتر گلودردها با تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شوند و پزشکان باید با بیماران خود روراست بوده و به آنها بگویند که این آنتی‌بیوتیک‌ها توانایی درمان تمام گلودردها را ندارند. بهترین کار برای این بیماران استراحت و نوشیدن مایعات فراوان است.

به گزارش شفا آنلاین: بنابه گفته محققان، گلودرد رایج‌ترین مشکل بیشتر بیماران است که معمولا به وسیله ویروس به وجود می‌آید و آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان آنها بی‌فایده خواهند بود. متاسفانه پزشکان برای ۶۰ درصد از این بیماران آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند که درمان مناسبی محسوب نمی‌شود. یکی از این محققان می‌گوید، گلودرد، بیماری دردناکی است و باعث می‌شود فرد مبتلا به شدت احساس خستگی و کلافگی کند و این بیماری معمولا یک هفته طول می کشد. بیماران به جای مصرف آنتی بیوتیک، بهتر است حداقل یک هفته بدون درمان باقی بمانند و در این مدت استراحت کرده و نوشیدنی فراوان مصرف کنند. در ضمن اگر گلودردشان تحمل کردنی نبود، از مسکن‌هایی مانند استامینوفن، استفاده کنند. البته آنتی‌بیوتیک، داروی مناسب کسانی است که به گلودرد باکتریایی و از نوع استرپتوکوک مبتلا شده‌اند و علت گلودردشان ویروسی نیست. این باکتری موجب ورم لوزه می‌شود. این بیماری با معاینه لوزه‌ها و همچنین دمای بالای بدن بیمار تشخیص داده می‌شود.

سالانه فقط در بریتانیا بیش از ۱۰ میلیون آنتی‌بیوتیک که هرگز به آنها نیازی نیست، تجویز می‌شود. بدین‌ترتیب باکتری‌ها در برابر درمان‌های به کار برده شده، به مرور مقاوم می‌شوند. در واقع ابرمیکروب‌ها در برابر داروهای فعلی مقاوم شده و بیماری‌های ناشی از آنها، بدون درمان باقی می‌مانند.

 این محققان معتقدند که اولین خط درمان بیشتر گلودردها، استراحت، نوشیدنی مایعات و مسکن‌هایی چون استامینوفن و ایبوپروفن است. البته قرص‌های مکیدنی سرفه نیز روشی بدون خطر و موثر در برطرف کردن دردهای گلوست.دیلی میل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار