کد خبر: ۱۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 28
یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بوده چرا که رسالت ما تنها آموزش و پژوهش صرف نیست و کارآفرینی نیز بسیار حائز اهمیت است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌‌بنیان را به مراکز بالینی معرفی می‌کنیم و این شرکت‌ها در کارآفرینی حوزه سلامت بسیار اهمیت دارند، گفت: به دنبال گسترش کارخانه‌ها در دانشگاه نیستیم.

به گزارش شفاآنلاین،افشین زرقی در مراسم رونمایی از دارو اوروسیترا که در ارتباط با سنگ‌های ادراری است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بوده چرا که رسالت ما تنها آموزش و پژوهش صرف نیست و کارآفرینی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کارآفرینی یکی از دغدغه‌های نظام سلامت بوده و حرکت در این مسیر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ارتباط با صنعت بسیار حائز اهمیت است،‌گفت: حلقه مفقوده در این رابطه شرکت‌های دانش‌بنیان است که با سیاست‌های دولت و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت توجه به این شرکت‌ها مدنظر قرار گرفت و امسال برای نخستین بار رنکینگ فناوری را در کنار رنکینگ علمی مدنظر قرار دادند.

زرقی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رتبه 1625 بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران بالاترین رنکینگ فناوری را به دست آورد و در حال حاضر در این دانشگاه 40 شرکت دانش‌بنیان نداریم ولی ظرفیت‌مان بیش از صد مورد است.

وی با بیان اینکه ارزش مقاله‌ها وقتی است که مشکلی را از نظام سلامت حل کنند، گفت: تلاش کرده‌ایم که شرکت‌های دانش‌بنیان را به مراکز بالینی معرفی کنیم و اقدامات لازم را جهت رشد علمی و بهره‌مندی مردم انجام دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فکرها در دانشگاه تولید می‌شود اجرای آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و تولید محصول توسط شرکت‌های تولیدکننده انجام می‌گیرد. ولی گاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی فکر می‌کنند که باید تولید و فروش در آنها صورت گیرد در حالی که این چنین نیست.

زرقی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها به دنبال گسترش کارخانجات مختلفی همچون کارخانه‌های دارویی نیستیم و توجه به موضوع تحقیقات و فناوری مدنظرمان قرار دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: