کد خبر: ۱۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
خانواده مرحوم محمدعلی فرشچیان قول کمک در راه‌اندازی مرکز جامع سرطان را در همدان داده‌اند که امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه کار سریع‌تر پیش رود
شفا آنلاین>سلامت>مسؤول امور شهرستان‌ها و عمرانی مجمع خیرین سلامت همدان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با بنیاد مرحوم فرشچیان در ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، قربانعلی ریزه‌وندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات خیر و نیکوکارانه خانواده مرحوم فرشچیان در همدان، اظهار کرد: خانواده فرشچیان منشأ خدمات بسیاری در استان بوده‌اند که ما همواره قدردان آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت سه دبیرستان، مرکز روانی فرشچیان، بیمارستان 200 تختخوابی قلب فرشچیان، 30 واحد از خوابگاه دانشجویان متاهل تحصیلات تکمیلی از جمله اقدامات این خانواده در استان بوده است، گفت:‌ دست خیر این مرحوم همواره بر سر همدان بوده و باعث شده گره‌ای از مشکلات مردم این استان باز شود.

افتتاح دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی همدان روز 10 بهمن ماه
مسؤول امور شهرستان‌ها و عمرانی مجمع خیرین سلامت همدان از افتتاح دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی همدان روز 10 بهمن ماه خبر داد و افزود: با حمایت بنیاد فرشچیان این دانشکده احداث شده و در روز 10 بهمن ماه با حضور خانواده این مرحوم در همدان، به صورت رسمی افتتاح خواهد شود.

وی با اشاره به اینکه در این روز با خانواده مرحوم فرشچیان تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهیم کرد تا ما را در ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان یاری کنند، افزود:‌ خانواده مرحوم محمدعلی فرشچیان قول کمک در راه‌اندازی مرکز جامع سرطان را در همدان داده‌اند که امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه کار سریع‌تر پیش رود.

ریزه‌وندی با اشاره به اینکه در این مرکز آموزش‌های تخصصی در خصوص پیشگیری، غربالگری(Screening) و تشخیص به موقع و درمان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این مرکز در خصوص خدمات درمانی حوزه سرطان منحصر به فرد خواهد بود.

وی ضمن اینکه از مردم همدان خواست در ساخت مرکز جامع سرطان، دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت را یاری کنند، افزود:‌ این مرکز در 19 هزار متر مربع ساخته می‌شود که یک طبقه آن به شکل هتل و همراه سرای بیماران به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسؤول امور شهرستان‌ها و عمرانی مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به ارائه خدمات پژوهشی در حوزه سرطان(Cancer)، خاطرنشان کرد: تمام خدمات شیمی درمانی، رادیوتراپی و ... در این مرکز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است طی سه سال کار ساخت این مرکز انجام شود، گفت:‌ 25 میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت این مرکز هزینه کرده که تنها هزینه خرید دو دستگاه 18 میلیارد تومان بوده است اما نیاز به ورود خیرین برای ادامه کار وجود دارد.

ریزه‌وندی با اشاره به اینکه در مهرانه زنجان مرکز درمانی سرطان به دست مردم آنجا ساخته شده که تمام خدمات به بیماران ارائه می‌شود و آنها دغدغه‌ای در این زمینه ندارند، افزود: قرار شد جمعی از اصناف همدان را برای بازدید به این مرکز درمانی ببریم تا از نزدیک شاهد اقدامات خیر مردم آنجا باشند تا با همفکری، ما نیز از کمک اصناف استان در ساخت مرکز جامع سرطان بهره ببریم.

وی بیان کرد: مردم زنجان ماهانه 500 تا 700 میلیون تومان جمع‌آوری می‌کنند تا این مرکز با کمک خیرین اداره شود و خدماتی به بیماران ارائه شود.

مسؤول امور شهرستان‌ها و عمرانی مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه کمک در ساخت مرکز جامع سرطان همت بالای مردم را می‌طلبد، خاطرنشان کرد:‌ قسمتی از کار این مرکز به مردم سپرده خواهد شد تا به صورت خیریه اداره شود اما باید به شکلی خاصی اداره آن سازماندهی شود.

وی تصریح کرد: انتظار این است مردم همدان که توانایی مالی بالایی دارند، در این امر خیر ما را یاری کنند، تا هم اندوخته‌ای برای آخرت داشته باشند و هم در راستای کاهش دغدغه بیماران قدم‌های مهمی برداشته شود.

ریزه‌وندی با اشاره به اینکه هدف ما شناسایی و هدایت خیرین است، بیان کرد:‌ در حوزه اقدامات عمرانی، مجمع خیرین همدان از ابتدای سال تاکنون 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه کرده‌ و این هزینه‌ها بجز هزینه پروژه‌های بزرگ بوده است.

ورود خیرین در خرید آهن برای ساخت خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در همدان
وی با اشاره به ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در همدان افزود:‌ این مجتمع در 5 هزار متر مربع ساخته می‌شود که 30 واحد از آن با حمایت خانواده مرحوم فرشیچان  به بهره برداری رسید و اکنون 80 واحد آن باقی مانده که نیاز به ورود خیرین در ساخت است.

مسؤول امور شهرستان‌ها و عمرانی مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به اینکه در ساخت این مجتمع طرحی به نام کمک خیرین در خرید «هر شاخه آهن» به مبلغ 400 هزار تومان برگزار کرده‌ایم، گفت:‌ در ساخت آن نیاز به یک‌هزار آهن است که تعداد کمی از آن به دست خیرین خریداری شده و نیاز است کمک‌های بیشتری در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه ساخت 30 واحد از این خوابگاه چهار سال طول کشید و تعدادی از پزشکان در هزینه نگهداری و هزینه جانبی آنجا ما را یاری کردند، افزود: امیدوارم پزشکان در امور خیر ما را بیشتر یاری کنند تا شاهد تحول چشمگیری در استان باشیم که البته قرار است با اعضای نظام پزشکی همدان جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود.

ریزه‌وندی با اشاره به اینکه در ساخت خوابگاه تحصیلات تکمیلی شهرداری کمک‌ بسیاری کرد و 3 میلیارد تومان در  این راستا کمک شد، گفت:‌ در طراحی ساختمان و دیگر اقدامات مهندسی سازمان نظام مهندسی کمک کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: