کد خبر: ۱۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 24
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جراحان فک و صورت به درمان ناهنجاریها و آسیبهای این ناحیه می پردازند،گفت:طیف وسیع درمانهای موجود سبب شده که ۶ زیرشاخه برای آن تعریف شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جراحان فک و صورت به درمان ناهنجاریها و آسیبهای این ناحیه می پردازند،گفت:طیف وسیع درمانهای موجود سبب شده که ۶ زیرشاخه برای آن تعریف شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر عطا قراجه ای جراح دهان و فک و صورت با بیان اینکه جراحی دهان و فک و صورت از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که متخصصین آن، به تشخیص و درمان بیماریها ، ناهنجاریها ، دفرمیتی ها و آسیبهای این ناحیه می پردازند و در صورت نیاز جهت بازسازی نواقص به وجود آمده اقدام می کنند گفت : طیف وسیع درمانهای موجود در این ناحیه سبب شده که ۶ زیرشاخه برای آن تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه جراحی تومورها ، تراماها ، اطفال ، مفصل گیجگاهی فکی ، بازسازی ها و زیبایی از جمله این زیرشاخه ها هستند افزود : آنچه در کشور ما اهمیت این رشته و زیرشاخه های آن را بیشتر می کند ، آمار بالای تصادفات رانندگی و آسیبهای سر و صورت در این تصادفات است .

فلوشیپ جراحی سرطانهای سر و گردن ادامه داد : تعداد قابل توجه بیماران با تومورها و پاتولوژیهای مختلف در این ناحیه و اهمیت جراحی در سیر درمانی آنها از طرفی و پیچیدگی جراحی‌ها و بازسازی نقایص ایجاد شده از طرف دیگر ، اهمیت این شاخه از جراحی برای سیستم درمانی کشور را بیشتر آشکار می کند .

وی با بیان اینکه آنومالیهای جمجمه و فک و صوت و نوزادان متولد شده با شکاف لب و کام ، گروه دیگر بیمارانی هستندکه تحت درمان در این شاخه از جراحی قرار میگیرند تصریح کرد : افزایش تعداد پذیرش دستیار طی سالهای قبل که ناشی از نیاز رو به رشد جامعه به این رشته بوده ، لزوم توجه بیشتر به بهبود کیفیت آموزش ، پژوهش و درمان در این حوزه را به دنبال دارد که در کنگره های سالانه بازتاب یافته و میتواند تعیین کننده نقشه راه سالهای بعد در این زمینه باشد.

قراجه ای اظهار کرد : براین باوریم که توجه هر چه بیشتر بر گسترش کیفی این تخصص و زیرشاخه های آن در قالب دوره های فلوشیپ ، از ضروریترین نیازهای حال و آینده در سیستم آموزشی ، درمانی و پژوهشی کشورمان در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی است.

وی با اشاره به شانزدهمین کنگره جراحی دهان و فک و صورت که ٢٤ تا ٢٧ بهمن ماه جاری که با رویکرد تعامل سازده کشورمان با دیگر کشورها برگزار می شودگفت: بدون شک توانایی علمی و عملی همکاران ما در این حوزه سرآمد در منطقه و یکی از شاخه های پیشرو علمی کشورمان در جهان محسوب می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران – انستیتو کانسر در پایان خاطرنشان کرد:  امیدواریم در این چهار روز ، همکاران ما بتوانند در عین ارائه مناسب دستاوردهای خود در این زمینه ، در تعاملی سازنده با دانشمندان و جراحان سایر کشورهای شرکت کننده ، به تبادل علم و تجربیات ارزنده خویش پرداخته و نتایج ملموس و عملی آن با بهبود کیفیت تشخیص ها و درمانها ، در زندگی هموطنان عزیزمان نمود پیدا کند
برچسب ها: جراحی ، سلامت ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: