کد خبر: ۱۸۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
رئیس سازمان پرستاری کشور گفت: موضوع لا‌بی پزشکان کار خود را بر علیه پرستاری انجام می‌دهد، امیدوارم هر چه سریعتر این جریان اصلاح شود.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان پرستاری کشور گفت: موضوع لا‌بی پزشکان کار خود را بر علیه پرستاری انجام می‌دهد، امیدوارم هر چه سریعتر این جریان اصلاح شود.

به گزارش شفاآنلاین،علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور  اظهار کرد: پرستاری قشر فرهیخته و روشن فکر جامعه محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد تا پرستاران بتوانند در تعاملات اجتماعی به خوبی از وظایف خود برآیند.

 وی ادامه داد :  طبق اعلام  سازمان جهانی بهداشت،  پرستاران سراسر دنیا در سطوح پیشگیری،‌ درمان و مراقبت‌های پس از ترخیص اقدامات مفیدی را انجام می‌دهند.

آدابی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسند پرستاران در کاهش گرسنگی، رفع فقر و کاهش اختلاف طبقاتی نقش پررنگی دارند ،عنوان کرد: هر چه میزان اختلاف طبقاتی بین مردم کاهش پیدا کند سطح رفاه و همچنین سلامت افراد جامعه بالاتر می‌رود و پرستاران می‌توانند در این مقوله نقش محوری داشته باشند.

 رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه کمیسیون بهداشت در خصوص بودجه هزار میلیاردی پرستاری حمایت‌های همه جانبه انجام داده است تا قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود،‌ افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت موضوع اعتبار هزار میلیاردی سازمان پرستاری را در کمیسیون تلفیق مطرح نکرده‌اند که به نظر می‌رسد موضوع لا‌بی پزشک سالاری در جاهای مختلف کار خودش را بر علیه پرستاری انجام می‌دهد و  من امیدوارم هر چه سریعتر این جریان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه پرستاران نمایندگان دلسوز جامعه هستند، تاکید کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که اگر فرصت از دیگران سلب کنند فرصت‌های خوبی برای خود ایجاد کرده‌اند که گرفتن این امتیاز‌ها باعث ایجاد ضرر‌های جبران ناپذیری در جامعه می‌شود و این افراد بیشتر از همه متضرر می‌شوند.

 آدابی با بیان اینکه موفقیت نظام سلامت در گرو هم گرایی در آنها است،‌ ادامه داد: هنگامی که عدالت در پرداخت‌ها شکل بگیرد همگرایی در بین گروه‌های مختلف ایجاد می‌شود.
کمبود 150 هزار پرستار در کشور

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: در حال حاضر در حدود 150 هزار پرستار در حال فعالیت هستند و کشورمان نیز 150 هزار پرستار کم دارد، سختی کار و ساعت‌های طولانی پرستاران و به نوعی بهره‌کشی و استثمار از آنها به حساب می‌آید به طوری که در مواقعی کار بیش از حد موجب مرگ پرستاران شده است.
صدور مجوز استخدام 12 هزار پرستار

 وی یادآور شد:‌ هم اکنون مجوز استخدام 30 هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان صادر شده است که از این تعداد در حدود 12 هزار مجوز مخصوص استخدام پرستارهاست. با توجه به بازنشسته شدن حدود 6 هزار پرستار، کشور ما دچار کمبود نیروی پرستاری است.
برچسب ها: سلامت ، پرستاری ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: