کد خبر: ۱۸۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 24
شرکت جایکای ژاپن مانند شرکت‌های وابسته دیگر به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، منابع مالی‌ای در قالب طرح‌های توسعه‌ای برای کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند.
 شفا آنلاین>اجتماعی> شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مهرماه سال جاری با شرکت جایکا (آژانس بین‌المللی همکاری‌های ژاپن) به‌منظور کاهش آلودگی هوای تهران <Reduce air pollution in Tehran>قراردادی چهار ساله منعقد کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:شرکت جایکای ژاپن مانند شرکت‌های وابسته دیگر به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، منابع مالی‌ای در قالب طرح‌های توسعه‌ای برای کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند. پروژه‌ احیای دریاچه ارومیه نیز یکی دیگر از اقدامات زیست‌محیطی این شرکت در کشور ما بوده است که در گذشته نسبت به آن اقدام کرده‌اند.

اکنون نیز این شرکت ژاپنی اعلام آمادگی کرده است که با صرف هزینه 5 میلیون دلاری به مدت 4 سال به‌منظور رفع معضل آلودگی هوای تهران به کمک شهرداری بیاید. تمام این هزینه‌ها، کمک دولت ژاپن به کشور ما است و شهرداری تهران هیچ هزینه‌ای در این پروژه بر عهده نخواهد داشت.

در همین راستا همایشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، در مرکز همایش‌های صدا و سیما به اجرا درخواهد آمد. در این همایش، کارشناسان و متخصصان بین‌المللی از کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان، مکزیک و شیلی از تجربیات موفق خود در زمینه کاهش آلودگی هوا خواهند گفت.

این همایش که همزمان به آلودگی هوا و آلودگی صوتی اختصاص دارد، به تنظیم نقشه‌ها و سامانه‌های هشدار منطقی در شهر تهران خواهد پرداخت.

در این طرح 4ساله قرار است که شرکت جایکا به بررسی منشأ شیمیایی ذرات معلق هوا بپردازد، تخصصی که در کشورما وجود ندارد و کارشناسان ژاپنی آن را در این همایش دو روزه آموزش خواهند داد. وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این خصوص اظهار امیدواری کرده است که علاوه بر کسب دانش آنالیز ذرات معلق هوا، بتوانیم به تجهیزات و فناوری ژاپنی‌ها نیز در این حوزه مجهز شویم.

حسینی همچنین توضیح داده است که از سال 89، بنزین و دیزل در تهران به‌صورت فصلی مورد آزمایش واقع شده است و با خروج نمونه آن‌ها از کشور و صرف هزینه گزاف 4 هزار یورو برای آنالیز هر نمونه، به این نتیجه دست یافتیم که از هر ۱۵ پارامتر بنزین و دیزل، ۱۳ مورد دارای رتبه استاندارد هستند، اما دو یا سه پارامتر از آن‌ها، دارای اشکال بودند. یکی از این پارامترها در بنزین، گوگرد بود که در بدترین موقعیت نیز آلایندگی چندانی نداشته و بنابراین هیچ‌گونه جای نگرانی از نظر آلایندگی دی‌اکسیدگوگرد وجود ندارد.

گفتنی است که ششمین همایش آلودگی هوا و صدای کشور توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و انجمن علمی هوای پاک که انجمنی مردم‌نهاد است، فردا و پس‌فردا برگزار خواهد شد.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: