کد خبر: ۱۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 19
طرح بیمارستان بدون دیوار در راستای کاهش هزینه های ناشی از ساخت تخت های بیمارستانی موثراست
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: طرح بیمارستان بدون دیوار در راستای کاهش هزینه های ناشی از ساخت تخت های بیمارستانی موثر است.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی درخصوص هزینه های بسیارتامین تخت های بیمارستانی، گفت: درکشورهای پیشرفته با استفاده از تئوری مشخصی از حدود 30 سال پیش بیماران را دربیمارستان بدون دیوار درمان می کنند، یعنی اینکه تجهیزات درمانی به منازل برده شده و ویزیت پزشک هم درمحل سکونت بیمار انجام شود؛ همچنین مراقبت از بیمار هم درمنزل صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: به عنوان مثال درشهری مانند قم یا کرج  درهرمنطقه شهرداری ، مرکز ارایه خدمات مراقبتی درمنزل تاسیس می شود، سپس چندین پرستار با خودرو با فعالیت دراین مراکز بیماران را پس از ویزیت در بیمارستان درمنازل مراقبت  درمانی  می کنند؛ بنابراین بیمار در منزل خود همه مراقبت های لازم را دریافت می کند.

وی تصریح کرد: درچنین شرایطی نیازی به استفاده از تخت های گران قیمت درمانی و افزایش تعداد آنها نیست، ضمن اینکه بیمارستان ها تنها برای اقدامات تخصصی و ویژه فعالیت می کنند؛ بنابراین برای اقدامات درمانی عمومی و نگهداری بیمار در بیمارستان برای کارهای عادی ضرورتی وجود ندارد، بیمار به منزل مراجعه کرده و پرستار در منزل ازبیمار مراقبت می کند.

عابدی با بیان اینکه با تکنولوژی پیشرفته امروزی درصورت وجود مشکل درمسیردرمانی پرستار می تواند اطلاعات لازم را به پزشک در بیمارستان با نرم افزارهای ارتباطی منتقل کند، گفت: پزشک در بیمارستان می تواند تمام تیم های پرستاری را حتی از راه دور پشتیبانی علمی کند، بنابراین این روش بار مشکلات ناشی از کمبود تخت های بیمارستانی و هزینه های گزاف برای ساخت و یا خریداری آنها را حل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: درهمین راستا درماده 74 بند ث برنامه ششم مصوب شد که دولت ارایه مراقبت های پرستاری درسطح جامعه و منزل را گسترش دهد، یعنی دست دولت باید برای کاهش فشار بر تخت های بیمارستانی باید باز باشد؛ البته اجرای این روش نیازی به اعتبارات آنچنانی نداشته و موارد این چنینی در کشورهای دیگر نیز تست شده است، در بیمارستان تنها ویزیت اولیه صورت گرفته و بیمار به جای بستری در بیمارستان در منزل مراقبت ها را دریافت می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: