کد خبر: ۱۸۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
این نوشته که توسط دکتر مریم راستگو استادیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر حمیدرضا نجاری استادیار گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تالیف شده است، دارای هشت فصل و ۱۵۸ صفحه می باشد
شفا آنلاین>سلامت>کتاب راهنمای مراقبت از بیماران فیبروزکیستیک برای بیماران و خانواده آنها توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سال ۱۳۹۵ انتشار یافت.

به گزارش شفا آنلاین،این نوشته که توسط دکتر مریم راستگو استادیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر حمیدرضا نجاری استادیار گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تالیف شده است، دارای هشت فصل و ۱۵۸ صفحه می باشد.

مولفان این نوشته را بمنظور پاسخگویی به سوالات متعدد خانواده های کودکان یا بزرگسالان مبتلا به بیماری فیبروزکیستیک تالیف کردند تا بیماران و خانواده آنها را کمک کنند که ضمن آگاهی بیشتر در مورد این بیماری و دریافت پاسخ سوالات خود، ابهامات موجود درخصوص این بیماری نیر برای آنان برطرف شود.

گفتنی است فیبروزکیستیک یک بیماری مزمن و ناتوان کننده است که درمان قطعی برای آن وجود ندارد اما در اغلب بیماران می توان آن را بصورت موثر برای مدت زمان طولانی کنترل کرد. درمانها و مراقبتهای توصیه شده برای این بیماری بسیار موثر واقع می شوند و با پیشرفتهای صورت گرفته در مراقبت از این افراد شاهد بهبود چشمگیر کیفیت زندگی و طول عمر آنان هستیم.

با توجه به این که بیماران مبتلا به فیبروزکسیتیک نیازمند انجام درمانهای روزانه هستند، تلاش بیماران و خانواده های آنها می تواند سلامت و طول عمر این افراد را بهبود بخشد. گرچه از این بیماری بعنوان یک بیماری متاثر کننده زندگی یاد می شود اما اغلب این بیماران می توانند به مدرسه بروند، ورزش کنند و در حالی که وظایف خود را انجام می دهند تمام لذتها و غم های دوران کودکی، نوجوانی و بلوغ(Puberty) را تجربه کرده و بزرگ شوند.

مطالعه این مجلد برای پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیستها و سایر کادر درمانی سودمند است و مطالب آن  برای بیماران مبتلا به فیبروزکیستیک و خانواده های آنها در تمام مراحل زندگی راهگشا و سودمند واقع می شود.

از عناوین کتاب عنوان شده می توان به تعریف فیبروزکیستیک، چگونگی تاثیر بیماری فیبروزکیستیک بر غدد عرق، دستگاه گوارش، ریه ها و دستگاه تولید مثل، فیزیوتراپی(Physiotherapy) تنفسی در بیماران مبتلا به فیبروزکیستیک، تغذیه در فیبروزکیستیک و پرورش کودک مبتلا به فیبروزکیستیک اشاره کرد.

علاقمندان برای تهیه کتاب می توانند به انتشارات دانشگاه واقع در ولنجک- جنب بیمارستان طالقانی- قبل از درب ورودی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فروشگاه و انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه کرده یا با شماره ۲۲۴۳۷۸۸۳ جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

برای مشاهده صفحات اول کتاب اینجا را کلیک کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: