کد خبر: ۱۸۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 2020 دنیا به فکر سیر نزولی تخت‌های بیمارستانی به عدد صفر است. هرچند که این موضوع در واقعیت اجرا نمی‌شود ولی به طور کلی ما نباید به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم؛ البته تخت‌های مراقبت ویژه بحث جداگانه‌‌ای دارد که دلیل اصلی ضرورت وجود آن انواع تصادفات و سبک زندگی غلط است.
شفا آنلاین>سلامت>آدابی گفت: متاسفانه پرستاران زیادی مورد بی مهری قرار گرفته اند و قانون برای همه یکسان اجرا نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پرستاری در ساختمان مرکزی این ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: پرستاری از محدود رشته‌های کاربردی و مورد نیاز جوامع بوده که بدون حضور کارشناسان پرستاری، سلامت برای آن جامعه قابل تصور نیست.

وی بیان کرد: پرستار در سطوح مختلف از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و تلاش بسیاری را در جهت احیای سلامت بیماران انجام می‌دهد، پرستار باید با گروه مختلف روانشناسی، مددکاری، علوم اجتماعی، مدیریت و مسائل مالی، آشنا و بدین صورت وارد جامعه کاری شود و همچنین توانایی شناسایی مشکلات و  رفع موانع را داشته باشد.

آدابی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع مسائل بهداشتی، درمانی استفاده کرد و فقط منتظر کمک‌های دولت در رفع اینگونه مسائل نماند، افزود: خانواده‌ها بوسیله شیوه‌های مراقبت از خود و بیمار با روش کار پرستاران آشنا می‌شوند، با انجام طرح پرستار در منزل بسیاری از هزینه‌ها کاهش و خدمات با کیفیت بهتری در خانه تحت سرپرستی پرستاران ارائه می‌شود و بدین صورت بسیاری از هزینه‌های بیمار، بیمه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
700 میلیون تومان قیمت تمام شده یک تخت بیمارستانی

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده ایجاد یک تخت بیمارستانی امروزه بالغ بر 700 میلیون تومان است و ما باید در راه کاهش تخت‌های بیمارستانی با سایر کشورها در ارتباط باشیم، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 2020 دنیا به فکر سیر نزولی تخت‌های بیمارستانی به عدد صفر است. هرچند که این موضوع در واقعیت اجرا نمی‌شود ولی به طور کلی ما نباید به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم؛ البته تخت‌های مراقبت ویژه بحث جداگانه‌‌ای دارد که دلیل اصلی ضرورت وجود آن انواع تصادفات و سبک زندگی غلط است.

آدابی اظهار کرد: تخت‌های بیماران روانی در دنیا رو به افزایش است که این مسئله بیشتر به دلیل تغییر سبک زندگی شهرنشینی است باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و این مسئله باید با رویکرد جامعه‌نگر تحت حمایت خانواده‌ها قرار بگیرد که در این بین پرستاران نقش بسزایی دارند و با آموزش‌های خوبی که در خصوص تحرک مناسب، تغذیه سالم و پرهیز از مصرف شیرینی و قند به جامعه می‌دهند از بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام تست‌های آزمایشگاهی، ایجاد تعادل در کار و تفریحات سالم و زندگی شاد از جمله اقدامات پرستاران محسوب می‌شود، تاکید کرد: پرستاران همیشه بیشترین زحمت را برای خدمات به بیماران متحمل می‌شوند و در جبهه اول مراجعه با بیماران قرار دارند که در همین راستا آسیب‌هایی نیز از طرف بیماران دیده‌اند.
برچسب ها: پرستاری ، جامعه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: