کد خبر: ۱۸۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 15
پیش از اجرای طرح تحول سلامت، برخی خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و به همین دلیل برخی بیمارستان‌ها اقدام به گروگانگیری بیماران در بیمارستان ها می‌کردند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، برخی خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و به همین دلیل برخی بیمارستان‌ها اقدام به گروگانگیری بیماران در بیمارستان ها می‌کردند. حال در صورت تخصیص پیدا نکردن منابع مالی پایدار به این طرح، پدیده ناخوشایند گروگانگیری بیماران توسط بیمارستان ها مجددا رواج پیدا خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، منصور مرادی با اشاره به این که پیش از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های درمانی بسیار بالا بود، افزود: وضعیت بگونه ای بود که بسیاری از مردم قادر به پرداخت هزینه های درمانی بیماران بستری خود در بیمارستان(Hospital) ها نبودند و برای ترخیص از بیمارستان به نمایندگان مجلس شهرهای خود مراجعه می کردند و همین مساله باعث می شد تا نمایندگان از رسیدگی به سایر امور مردم باز بمانند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه ها، میزان مراجعات مردم به نمایندگان مجلس نسبت به گذشته کاهش پیدا کرد و از این رو معتقدم یکی از بزرگترین اقداماتی که در جریان این طرح صورت گرفته، کاهش مخارج درمانی است که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: در صورت بی توجهی دولت به اختصاص اعتبارات مالی پایدار به طرح تحول سلامت و توقف آن، عمده وقت نمایندگان مجلس همچون گذشته، صرف ترخیص بیماران از بیمارستان ها خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که تداوم طرح تحول سلامت به تخصیص منابع پایدار بستگی دارد، بیان کرد: مسیرهای گوناگونی نظیر یک درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها برای تامین منابع مالی این طرح وجود دارد که معتقدم باید به طور صددرصدی اختصاص پیدا کند تا علاوه بر این که خدمات طرح تحول سلامت تداوم پیدا کند، شاهد بروز ناهنجاری های حاد در حوزه بهداشت و درمان نیز نباشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: