کد خبر: ۱۸۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
وقتی‌که بحث سلامت مطرح می‌شود، مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشت آگاهی از خطرات موجود در سالن‌های زیبایی است.»
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>برای بعضی‌ها مهمانی‌های روزهای تعطیل و دورهمی ها به معنای مراجعه بیشتر به سالن‌های زیبایی مو و ناخن است.

به گزارش شفا آنلاین: اما اگر مراقب نباشید، مراجعه‌های مکرر به سالن‌های زیبایی <Beauty salons>ممکن است چیزی را برای شما به بارآورند که اصلاً انتظارش را ندارید. اخیراً یک نظرسنجی کوچک از مراجعه‌کنندگان سالن‌های ناخن و مو انجام‌گرفته است که بیش از دوسوم این مراجعه‌کنندگان گفتند که پس از مراجعه به یک سالن با یک یا چند مشکل سلامتی مواجه شده‌اند. این مشکلات سلامتی شامل مشکلات پوستی، عفونت‌های قارچی و علائم تنفسی بودند.



دکتر لیندسی میلیچ، نویسنده اصلی تحقیقی که بر اساس این نظرسنجی انجام‌گرفته است می‌گوید: «وقتی‌که بحث سلامت مطرح می‌شود، مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشت آگاهی از خطرات موجود در سالن‌های زیبایی است.»
سالن‌های ناخن و مو خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. مانیکورها، پدیکورها، استفاده از ناخن‌های مصنوعی، از بین بردن موها با موم، حالت دادن مو و رنگ کردن مو از خدماتی هستند که سالن‌های ناخن و مو ارائه می‌دهند.
باوجوداین، محققان می‌گویند که بسیاری از این خدمات مشتری یا خود متخصص ناخن و مو را در معرض مواد شیمایی خطرناک قرار می‌دهند. این محصولات حاوی مواد شیمایی که در سالن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک و التهاب پوستی شوند.
علاوه بر این، بسیاری از ابزار موجود در سالن‌ها برای تمام مشتری‌ها استفاده می‌شوند و اگر این ابزار به‌خوبی ضدعفونی نشوند این امکان وجود دارد که مشتریان دچار عفونت‌های باکتریایی و قارچی شوند.
این نظرسنجی دربرگیرنده 90 مشتری پر و پا قرص سالن‌های ناخن و مو از سه شهرستان ایالت نیوجرسی بود. تقریباً تمام این افراد (94 درصد) زن بودند. از شرکت‌کننده‌های این نظرسنجی سوالاتی در مورد علائم سلامتی و همچنین دانش آن‌ها در مورد خطرات احتمالی و اقدامات سلامتی در سالن‌ها پرسیده شد.
حدود 42 درصد از آن‌ها پس از مراجعه به سالن‌ها دچار مشکلات پوستی و حدود 10 درصد آن‌ها دچار عفونت‌های قارچی شدند. این مشکلات شامل حس خارش در دست‌ها یا صورت، بریدگی‌ها، سوزش یا احساس گزگز، درد یا قرمزی در اطراف ناحیه ناخن، پای ورزشکار، قارچ انگشت یا نوک پا و رنگ‌پریدگی ناخن بودند.
از هر 6 شرکت‌کننده یک نفر آن‌ها علائم تنفسی همچون آبریزش بینی، چشم‌های خارش‌دار یا آبکی، سختی در تنفس و سردرد را گزارش دادند.
به‌طورکلی، گزارش‌هایی که این شرکت‌کننده‌ها از مشکلات ناشی از مراجعه به سالن‌های ناخن دادند بیشتر از مشکلات ناشی از مراجعه به سالن‌های مو بودند.
اگرچه مراجعه‌کنندگان گفتند که پس از مراجعه به یک سالن زیبایی این مشکلات را تجربه کرده‌اند، اما دکتر میلیچ خاطرنشان می‌کند که این تحقیق این موضوع را به اثبات نمی‌رساند که این مشکلات به دلیل سالن‌ها ایجادشده‌اند.
دکتر میلیچ در تحقیق دیگری نیز حضور داشت که سلامت متخصص‌های ناخن را موردبررسی قرار می‌داد. این تحقیق که به رهبری دکتر درک شندل، از اساتید گروه سلامت عمومی دانشگاه Rutgers انجام‌شده است حاوی 68 متخصص ناخن از 40 سالن ناخن بود که کارفرمای آن‌ها با حضورشان در این تحقیق موافقت کرده بود. اکثر این افراد زنانی آسیایی بودند که می‌گفتند دچار علائم چشمی، بینی، گلو یا پوستی هستند که به نظر آن‌ها درنتیجه شغلشان ایجادشده‌اند.
این تحقیق دریافت که اکثر این نیروهای کار به زبانی انگلیسی و نه زبان مادری خود تخصص ناخن را آموزش‌دیده‌اند. محققان می‌گویند که نیروهای کار در سالن‌های ناخن به آموزش جامع در مورد استفاده از مواد شیمیایی نیازمند هستند و درزمینه میزان تماس نیروهای کار سالن‌های ناخن با مواد شیمیایی خطرناک باید تحقیقات بیشتری انجام بگیرد.
برای افرادی که به‌طور مکرر به سالن‌ها مراجعه می‌کنند چه‌کاری می‌توان برای حفظ سلامتی آن‌ها انجام داد؟
دکتر میلیچ توصیه می‌کند که ابتدا تمیزی سالن را بررسی کنید و این اطمینان را حاصل کنید که سالن مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارد. علاوه بر این، این موضوع را موردبررسی دهید که ابزارهای مخصوص ناخن و مو که برای همه مورداستفاده قرار می‌گیرند به‌خوبی و پس از هر بار استفاده ضدعفونی می‌شوند.
دکتر دبرا اسپایسهندلر، نایب‌رئیس بیماری‌های عفونی در بیمارستان Norther- Westchester در شهر مونت کیسکو نیویورک نیز با نظرات دکتر میلیچ موافق است و اضافه می‌کند که باید از این موضوع مطمئن شوید که ابزار در یک «اتوکلاو» ضدعفونی می‌شوند. اتو کلاو وسیله‌ای است که با گرمای خود باکتری‌های ابزار را می‌کشد. این وسیله شبیه به یک اجاق‌گاز کوچک است.
دکتر اسپایسهندلر می‌گوید: «صرف ضدعفونی کردن ابزار کافی نیست.» او توصیه می‌کند که به سالن‌های ناخنی بروید که برای انجام پدیکورها در ظرف پاشویه از کفی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف استفاده می‌کنند. دکتر اسپاسهندلر می‌گوید که بهتر است کوتیکول های خود را به‌جای بریدن به عقب برانید، اما اگر از وسایل ضدعفونی شده استفاده می‌کنید کوتاه کردن کوتیکول ها ایرادی ندارد. اگر به هنگام کوتاه کردن کوتیکول ها دچار جراحت شدید، مطمئن شوید که این جراحت به‌خوبی تمیز می‌شود و از یک پماد آنتی‌بیوتیک برای آن استفاده می‌شود. دکتر اسپایسهندلر می‌گوید: «اگر در قسمت کورتیکول دچار ورم یا قرمزی شدید یا اگر روی بستر ناخن خود دچار جراحتی شدید به پزشک خود مراجعه کنید.»
دکتر اسپایسهندلر می‌گوید که افراد مبتلابه دیابت به هنگام پدیکورها باید بیشتر مراقب باشند. او می‌گوید: «افراد مبتلابه دیابت بهتر است که برای کوتاه کردن ناخن خود ابتدا نزد متخصص پا بروند و بعد برای رنگ کردن ناخن خود به سالن بروند.».سپید

WebMD


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: