کد خبر: ۱۸۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
شهروندان در استفاده از سامانه ها و نرم افزارها باید دقت کنند، چرا که مسئولیت ارسال اطلاعات شخصی سلامتی شان و هرگونه خدمات درخواستی از سامانه های شرکت های خصوصی برعهده خودشان است
شفا آنلاین>سلامت>رییس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: هیچ گونه نرم افزاری مبنی بر دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت شهروندان وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمود تارا تاکید کرد: شهروندان در استفاده از سامانه ها و نرم افزارها باید دقت کنند، چرا که مسئولیت ارسال اطلاعات شخصی سلامتی شان و هرگونه خدمات درخواستی از سامانه های شرکت های خصوصی برعهده خودشان است، البته وزارت بهداشت در موارد نیاز به ورود نظارتی، تذکرات لازم را به شرکت های متخلف خواهد داد.

وی افزود: چندیست پیامک هایی مبنی بر نصب نرم افزار دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) برای مردم ارسال می شود که به ابهامات و سوالاتی از طرف شهروندان منجر شده است، در این راستا رییس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه داده است.

تارا در خصوص شفاف سازی این موضوع توضیح داد: وزارت بهداشت به سازمان، ارگان و یا احدی از اشخاص حقیقی یا حقوقی هیچ گونه دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت نداده است.

وی افزود: شرکت های خصوصی و یا شرکت های تامین کننده نرم افزارهای حوزه سلامت ممکن است براساس سرویس های ارزش افزوده به صورت موردی در قالب نرم افزارها اقدام به خدمات موردی اطلاعات سلامت کنند.

این مقام وزارت بهداشت(Ministry of Health) با تاکید بر اینکه اینگونه نرم افزارهای خصوصی و شخصی حوزه سلامت با بحث سامانه و پرونده الکترونیک سلامت شهروندان تفاوت زیادی داشته و ربطی به آن ندارند، توضیح داد: نرم افزارهای پرونده سلامت شخصی براساس توافق بین شهروندان و شرکت ها و استارت آپ های سلامت و درصورت اخذ رضایت کامل از شهروندان خدمت ارائه می دهند.

رییس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: شهروندان در استفاده از این نوع سامانه ها و موارد مشابه باید دقت کنند، چراکه مسئولیت ارسال اطلاعات شخصی سلامتی شان و هرگونه خدمات درخواستی برعهده خودشان است؛ این شهروندان باید همه مراحل اعتبارسنجی و اطمینان از هویت نرم افزارها و سامانه ها را حتما چک کنند، البته وزارت بهداشت در موارد نیاز به ورود نظارتی، تذکرات لازم را به شرکت های متخلف خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: