کد خبر: ۱۸۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 12
50 درصد تهرانی ها می توانند بدون یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند که با حذف یارانه آنهامی توان ماهیانه مبلغ 300 میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: 50 درصد تهرانی ها می توانند بدون یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند که با حذف یارانه <Remove subsidies>آنهامی توان ماهیانه مبلغ 300 میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

به گزارش شفا آنلاین:رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: 50 درصد تهرانی ها می توانند بدون یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند که با حذف یارانه آنهامی توان ماهیانه مبلغ 300 میلیارد تومان درآمدزایی کرد.

 
نعمت الله ترکی اظهار کرد: بودجه عمرانی استان تهران سه فصل دارد که این 3 فصل شامل فصل ملی، ملی-استانی و در نهایت بودجه مصوبه استانی است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در بودجه سال 97 در لایحه پیش بینی شده است، سهم  مشارکت بخش عمومی و خصوصی در حوزه عمرانی بیشتر است که سهم استان تهران در حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 97 برای 3 فصل نام برده در بودجه عمرانی استان تهران سقف و رقمی در حدود 2 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این مبلغ در سال گذشته رقمی در حدود هزار و 100 میلیارد تومان بود.

ترکی ادامه داد: بیشتر استان ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه جاری خود هستند و افزایش بودجه استان تهران نیز به این دلیل است که بودجه 2 دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در بودجه استان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در قالب برنامه ششم توسعه، این تمرکز زدایی که در بودجه سال 97 اتفاق افتاده است، برای سنوات آینده نیز محقق شود و ادامه داشته باشد و شاهد افزایش بودجه استانها در حوزه عمرانی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در لایحه بودجه سال 97 اتفاق افتاده  و به نظر تاثیر بسیاری در سطح جامعه داشته ، بحث ساماندهی یارانه های نقدی است.

ترکی تاکید کرد: قانون بودجه هدفمندی یارانه ها به صراحت می گوید که 50 درصد منابع یارانه ها باید به واسطه سازمان های حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در اختیار افراد و خانواده های نیازمند قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی ستاد هدفمندی یارانه ها در خصوص مبلغ یارانه هایی که ساماندهی می شوند، 30 درصد این منابع باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد و 20 درصد دیگر برای موارد خاص دراختیار دولت باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: متاسفانه در سنوات گذشته، واگذاری مبلغ یارانه های ساماندهی شده به دستگاه های مذکور اجرایی نشده است که امیدواریم در سال جاری محقق شود.

ترکی اضافه کرد: مجموع یارانه های ساماندهی شده در کل کشور 48 هزار میلیارد تومان است و سقف و رقم مربوط به استان تهران بابت پرداخت یارانه نقدی در هر ماه در حدود 600 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در لایحه بودجه سال 97 بر اجرا شدن آن تاکید شده است مسئله ساماندهی و شفافیت یارانه های نقدی است و این موضوعی است که از سنوات گذشته جزء پیشنهادات ما و همچنین از پیشنهادهای خود دولت بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: برای اختصاص بودجه بخش ساماندهی یارانه ها باید از خانواده های نیازمند و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و همچنین خود اظهاری خود افراد نیازمند و مجموعه دستگاه هایی که می توانند این نیازمندی را ارزیابی کنند،شروع کنیم که البته سیستم ثبت نام این افراد هنوز بسته نشده است.

ترکی یادآور شد: پیش بینی ما این است که 50 درصد خانواده های تهرانی می توانند بدون دریافت یارانه نقدی زندگی خود را اداره کنند و با روند حذف آنها از لیست یارانه بگیران ماهیانه مبلغ 300 میلیارد تومان از این محل درآمدزایی می شود که مجموع این رقم سالانه  هزار و 200 تا هزار و 300 میلیارد تومان می شود.

وی تصریح کرد: دولت مصمم است و ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز بر این امر متعهد شده ایم که این مبالغ را در بخش توسعه و ایجاد اشتغال و تولید در استان تهران صرف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر جمعیتی در حدود 13 میلیون نفر در استان تهران  و در حدود 8 و نیم میلیون نفر از این جمعیت در شهر تهران زندگی می کنند که ساماندهی یارانه آنها گام بزرگی در حل مشکلات اساسی مردم خواهد بود.باشگاه خبر نگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: