کد خبر: ۱۸۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 11
کسانی که با گرفتن سلفی‌های متعدد و قرار دادن تصاویر خود در شبکه‌های مجازی، رفتارهای جلب توجه کننده از خود نشان می‌دهند، مغرور و از خودراضی بوده و نوعی از خودشیفتگی بروز می‌دهند.

شفا آنلاین>اجتماعی>بنابر نظر محققان سه ژونگ از کره جنوبی، افرادی که مرتب سلفی‌های خود را در شبکه‌های مجازی قرار می‌دهند، احتمال اینکه خودشیفته <Selfish>باشند، بسیار است. آنها می‌گویند کسانی که با گرفتن سلفی‌های متعدد و قرار دادن تصاویر خود در شبکه‌های مجازی، رفتارهای جلب توجه کننده از خود نشان می‌دهند، مغرور و از خودراضی بوده و نوعی از خودشیفتگی بروز می‌دهند. جالب اینکه این افراد به کاربرهای مغرور و خودشیفته مانند خود نیز توجه نشان داده و به آنها علاقه‌مند هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه سه ژونگ از کره جنوبی روی ویژگی "خودشیفتگی بزرگ” که فرد خود را بیش از حد ستایش کرده و اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد، متمرکز شده و ۲۷۶ نفر از کاربران اینستاگرام را بررسی کردند. آنها از این کاربران خواستند تا به سوال‌هایی از قبیل، ” من از اینکه مرکز توجه باشم، لذت می برم.” و ” دوست دارم خودم را نگاه کنم.” پاسخ دهند. از میان این کاربران، آن دسته از افراد که سلفی‌های متعددی از خود در این شبکه‌های مجازی گذاشته بودند، در زمینه خودشیفتگی، امتیاز بیشتری کسب کرده بودند. سپس محققان از این کاربران خواسته بودند تا نظرشان را نسبت به کاربران دیگر بگویند و در پایان بررسی مشخص شد که افراد خودشیفته، به افراد مغرور و کسانی که علایم خودشیفتگی از خود بروز می‌دهند، گرایش دارند.

بنابه گفته این محققان، آن دسته از اشخاصی که مغرور و خودشیفته نیستند، نسبت به ارسال سلفی و سلفی های دیگران، نگرشی منفی دارند.

 این اولین بار نیست که در مورد این ویژگی تحقیق می شود. در سال ۲۰۱۷ نیز، در تحقیقی که روی ۱۰۰۰۰ دانشجو انجام شد، مشخص شد افرادی که به خود مغرور هستند، از شبکه های مجازی برای ابراز وجود استفاده می‌کنند.دیلی میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: