کد خبر: ۱۸۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 09
برای درمان هر بیماری یک پروتکل علمی وجود دارد که باید در هر شرایطی رعایت شود و هیچ پزشکی نمی‌تواند خارج از این پروتکل به اقدامات درمانی بپردازد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان باید به گونه‌ای اقدام کنند که کمترین هزینه و مشکلات ناشی از روند درمان را به‌ ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به همراه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر ترکی اظهار کرد: برای درمان هر بیماری یک پروتکل علمی وجود دارد که باید در هر شرایطی رعایت شود و هیچ پزشکی نمی‌تواند خارج از این پروتکل به اقدامات درمانی بپردازد.

وی افزود: اگر در شرایط کنونی پزشکان به روش‌های مختلفی برای درمان بیماری‌ها اقدام می‌کنند، وظیفه وزارت بهداشت(Ministry of Health) است که متخصصان امر را از بین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی جمع کرده تا یک پروتکل واحدی را تعریف کنند، که تمام پزشکان در روند درمان بیماری‌ها موظف به رعایت آن باشند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت رعایت اخلاق پزشکی(Medical ethics) در درمان بیماری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار دانست و ادامه داد: پزشکان در هر شرایطی باید با رعایت حقوق بیماران به تعیین پروسه درمانی بپردازند، به‌ ویژه برای درمان بیماری‌هایی که با رنج و آلام بسیاری نیز همراه است و فارغ از دیدگاه‌های مادی تا حد امکان سریع‌ترین راه را برای حصول نتیجه انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق پزشکی در سطوح مختلف تعاریف معینی دارد گفت: پزشکان باید با توجه به اخلاق پزشکی به درمان بیماری‌ها بپردازند و به گونه‌ای اقدام کنند که کمترین هزینه و مشکلات ناشی از روند درمان را به‌ ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج به همراه داشته باشد، چراکه این بیماران نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی بسیار آسیب‌پذیر هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: