کد خبر: ۱۸۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 08
حریرچی ضمن اشاره به بدهی بیش از ۱۳هزار میلیارد تومانی بیمه‌های پایه به وزارت بهداشت، از بیمه‌های تجاری خواست سهم وزارت بهداشت از بیمه شخص ثالث جهت درمان رایگان مصدومان ترافیکی را بپردازند.
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به بدهی بیش از ۱۳هزار میلیارد تومانی بیمه‌های پایه به وزارت بهداشت، از بیمه‌های تجاری خواست سهم وزارت بهداشت از بیمه شخص ثالث جهت درمان رایگان مصدومان ترافیکی را بپردازند.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبر ی امروز وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی اظهار کرد: ما بابت ارایه خدمات در سال ۹۵ و ۹۶ بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان اسناد ارسالی و ۴ هزار میلیارد تومان اسناد بین راهی داریم. از این ارقام بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شده و ۱۳ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان فقط برای اسناد ارسالی طلب داریم.

بدهی 13هزار میلیارد تومانی بیمه‌های پایه به وزارت بهداشت
وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر تا کنون با استفاده از اوراق و تهاتر سعی کردند بدهی‌های خود را پرداخت کنند، اما مجموع آنها بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اسناد بین راهی بوده است و همچنان بیش از ۱۳ هزارمیلیارد تومان طلب داریم. این موضوع تاثیر شدیدی بر فعالیت بیمارستان‌ها دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) همچنین تاکید کرد: در تمامی بیمارستان‌های کشور شامل دولتی، خصوصی، عمومی و غیر دولتی هرگونه دریافت وجه خارج از صندوق و بدون ارائه فاکتور رسمی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود. در بیمارستان‌های دولتی هرنوع ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای دریافت خدماتی مانند رادیولوژی، آزمایش و ... ممنوع است، مگر اینکه از طریق زنجیره ارجاع بیمارستان و با قمیت دولتی انجام شود.

وی همچنین درباره چگونه رسیدگی به مصدومان ترافیکی توضیح داد و گفت: تا ۱۳ سال پیش بیماران تصادفی باید خودشان هزینه پرداخت می‌کردند و گاهی ساعت‌ها باید روی زمین می‌مانند، اما با توجه به ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و همچنین ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات باید قسمتی از هزینه‌ای که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می‌پردازند، در این زمینه هزینه شود و هیچ پولی بابت خدمات درمانی در مراکز دولتی از هیچ مصدوم ترافیکی دریافت نشود.

بدعهدی بیمه‌های تجاری و ۱۰۰۰میلیاردی که به حساب وزارت بهداشت واریز نشد
وی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر تجاری که بیمه شخص ثالث دارند باید ۱۰ درصد از دریافتی خود در این زمینه را مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز کنند، اما تاکنون هزار میلیارد تومان از این پول به صندوق وزارت بهداشت واریز نشده است و مدتی پیش یکی از این بیمه‌ها اعلام ورشکستگی کرده و ۶۰ میلیارد تومان از این پول را نداده است و ما نگران هستیم این موضوع باعث شود نتوانیم  وسایل و تجهیزات برای مداوای این مجروحان تهیه کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: