کد خبر: ۱۸۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 08
امروزه با دیجیتال شدن دستگاه‌های تصویر‌برداری و بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته، نگرانی و ترس از آسیب دیدگی براثر رادیوگرافی دندان معنایی ندارد
شفاآنلاین>سلامت> نقش مهم رادیوگرافی در تشخیص پوسیدگی‌ها و ضایعات اولیه دهان، فک و صورت برکسی پوشیده نیست اما توصیه پزشکان مبنی بر پرهیز از رادیوگرافی‌های مکرر و بی‌دلیل باعث شده عده‌ای از ترس آسیب‌های ناشی از اشعه و ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان از انجام رادیوگرافی‌های لازم هم سرباز زنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی کاووسی در آستانه دوازدهمین کنگره علمی انجمن دندانپزشکان تأکید می‌کند: امروزه با دیجیتال شدن دستگاه‌های تصویر‌برداری و بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته، نگرانی و ترس از آسیب دیدگی براثر رادیوگرافی دندان معنایی ندارد.

این متخصص(Expert) رادیولوژی دهان، فک و صورت در ادامه می‌گوید: البته این نکته درست است که تابش بیش از حد اشعه به بدن مضر و خطرناک است. چرا که مقادیر زیاد اشعه با ایجاد اختلال در کارکرد سلول‌ها و تکثیر آنها شرایط بروز مشکلات و بیماری‌هایی مانند سرطان را فراهم می‌کنند.

اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت (Development)تکنولوژی و حساس کردن سنسورهای دستگاه‌ها به مقدار اشعه، میزان مشخص و ناچیزی اشعه وارد بدن بیمار می‌شود. دکتر کاووسی می‌افزاید: میزان اشعه دریافتی بدن هنگام تهیه یک تصویر پانورامیک دندانی یا همان تصویری که از کلیه دندان‌ها گرفته می‌شود حدود 25 میکرو سیورت است درحالیکه هریک از ما روزانه در حدود 8 میکروسیورت اشعه از محیط اطراف دریافت می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: