کد خبر: ۱۸۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 06
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از باز شدن پای مدیران داروخانه ها، شرکت های دارویی و داروسازان به محاکم قضایی، گفت: تعطیلی مراکز و شکایت کردن راهکار پرداخت مطالبات نیست
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از باز شدن پای مدیران داروخانه ها، شرکت های دارویی و داروسازان به محاکم قضایی، گفت: تعطیلی مراکز و شکایت کردن راهکار پرداخت مطالبات نیست.

به گزارش شفا آنلاین،منوچهر جمالی سوسفی با انتقاد از باز شدن پای داروخانه ها، شرکت های دارویی و داروسازان به محاکم قضایی، گفت: شرکت های پخش بابت انتقال دارو به داروخانه ها و بیمارستان ها سه درصد سود دریافت می کنند و اوراقی که در حال حاضر آن هم نه در زمان مناسب، کامل و به موقع از سوی دولت به آنها ارائه می شود حدود 20 درصد است یعنی این شرکت ها فی البداهه 17 درصد متضرر می شوند و با وضعیت فعلی نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به همین ترتیب داروخانه ها و بیمه ها نیز طلبکار هستند و مقرر شده که از طریق اوراق و برنامه و بودجه مطالبات آنها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرکت های پخش باید بابت تامین دارو هزینه زیادی بپردازند، افزود: شرکت های پخش باید هزینه دارو را پرداخته و با ارائه آنها به بیمارستان ها و داروخانه ها مطالبات خود را از بیمه ها دریافت کنند اما متاسفانه بابت تاخیر در بدهی ها مشکلات زیادی در زنجیره تامین دارو به وجود آمده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری برگزاری نشست اخیر کمیسیون های بهداشت و برنامه، بودجه و محاسبات با مسئولان بودجه، تامین اجتماعی، بیمه ها و نمایندگانی از داروسازان، داروخانه ها و شرکت های پخش دارو با محوریت بررسی مطالبات داروخانه ها، شرکت های پخش و داروسازان، گفت: نمایندگان داروسازان، داروخانه ها و شرکت های پخش در این نشست مدعی بودند که به دلیل عدم پرداخت مطالبات توان ادامه فعالیت نداشته و به طور قطع در راستای تولید، پخش و عرضه دارو چالش های زیادی به وجود خواهد آمد.

جمالی سوسفی افزود: مبلغی که قرار بود در اختیار سیستم دارویی قرار گیرد به طور کامل پرداخت نشد و از سویی اوراقی که قرار بود ارائه شود نیز ارائه نشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، افزود: متاسفانه بیمارستان هایی که هیات امنایی هستند نیز ملزم نشده اند که مبلغی را برای دارو هزینه کنند و بدهی های خود در بخش دارو را بپردازند البته این بیمارستان ها نیز بر اساس مصوبات هیات امنا عمل می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه در مسیر فعالیت بیمارستان ها، شرکت های پخش دارو، داروخانه ها و داروسازان مشکلات زیادی به وجود آمده است، تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت و سیستم بیمه ای مطالبات این مجموعه ها را هر چه سریع تر پرداخت نکند به طور قطع چرخه تولید و عرضه دارو دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

وی در رابطه با ادعای سازمان های بیمه گر مبنی بر اینکه تا زمانی که دولت بدهی آنها را پرداخت نکند قادر به تسویه معوقات خود به داروخانه ها نخواهند بود، گفت: مشکلات سد راه باید با نگاه ملی و همگانی رفع شود و هر مجموعه ای تنها نباید به فکر منافع خود باشد؛ تمامی این مجموعه ها بدنه نظام و مملکت هستند و نباید هر کدام مشکلات خود را جدا از دیگری بداند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در نتیجه مشکلات و اختلافات به وجود آمده بین این مجموعه ها مردم و نظام متضرر می شوند.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، یادآور شد: اختلافات و بدهی ها با همفکری و نگاه ملی و مردمی  و همچنین در فضای سالم و صداقت باید رفع شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار می رود دستگاه هایی که در تولید و عرضه دارو دخیل هستند بتوانند با حرکتی جدی به فعالیت خود ادامه دهند و دولت و مجلس همکاری مناسبی را برای پرداخت مطالبات داشته باشند؛ تعطیلی مراکز راهکار مناسبی برای پرداخت مطالبات نیست و باید به فکر راهکارهای موثر برای پرداخت مطالبات بود در این رابطه قوانین باید اجرایی شوند و مهمترین عنصر  ارائه خدمات به مردم بر اساس چارچوب قوانین است
برچسب ها: سلامت ، داروخانه ، کمیسیون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: