کد خبر: ۱۸۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 06
به سازمان بیمه سلامت اعلام شده است که در سال ۹۷، جمعیتی حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد. البته تاکنون هم جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر از اتباع مجاز را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم
شفاآنلاین>سلامت> معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۷، رقمی برای تحت پوشش بردن اتباع مجاز دیده نشده است، گفت: قرارداد ما برای بیمه کردن اتباع، منوط به مشارکت دولت شده، اگر دولت در این زمینه مشارکت کند، می‌توانیم به سمت پوشش بیمه‌ای این افراد رویم، اما در غیر اینصورت امکان تحت پوشش قرار دادن اتباع وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر آناهیتا کشاورزی درباره بحث تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اتباع مجاز در کشور بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، گفت: به سازمان بیمه سلامت اعلام شده است که در سال ۹۷، جمعیتی حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد. البته تاکنون هم جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر از اتباع مجاز را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه قرار بود یک میلیون نفر از اتباعی که کارت اقامت مجاز دارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند، افزود: بدون شک پوشش بیمه‌ای این افراد منوط به تامین اعتبارات لازم است. این درحالیست که در لایحه بودجه سال ۹۷، رقمی برای تحت پوشش بردن اتباع مجاز دیده نشده است. بر این اساس از آنجایی که قرارداد ما برای بیمه کردن اتباع، منوط به مشارکت دولت شده است، اگر دولت در این زمینه مشارکت کند، می‌توانیم به سمت پوشش این افراد رویم، اما در غیر اینصورت امکان تحت پوشش قرار دادن اتباع وجود ندارد.

کشاورزی با بیان اینکه بدون شک سرانه بسته خدمتی اتباع تحت پوشش بیمه(Insurance) سلامت را باید حداقل معادل قیمت تمام شده سایر بیمه‌شدگان‌ تحت پوشش در نظر بگیریم، ادامه داد: سرانه بسته خدمات مصوب دولت در سال ۹۶ حدود ۴۹ هزار تومان بوده است و قطعا برای سال ۹۷ میزان این سرانه بالاتر می‌رود که باید محاسبه و تامین شود. بنابراین اگر منابع لازم برای تحت پوشش بردن اتباع مجاز تامین شود، می‌توانیم آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه قرار بود در سال ۹۷ جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از اتباع مجاز را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، گفت: البته ممکن است تعداد اتباع مجاز بیش از این باشد، اما برای ما در سال ۹۷ پوشش یک میلیون نفری را تعیین کرده‌اند و سرانه آنها هم باید مشخص شود.

اتباع بیمه‌شده تنها می‌توانند از مراکز دولتی خدمت بگیرند

کشاورزی درباره سطح ارائه خدمات به بیمه‌شدگان غیر ایرانی نیز گفت: باید توجه کرد که اتباع تحت پوشش بیمه سلامت تنها می‌توانند از مراکز دولتی خدمت(Serve) دریافت کنند و حق بیمه آنها بر اساس قرارداد تعیین می‌شود. میزان حق بیمه پرداختی از سوی اتباع مجاز، معادل افراد تبعی سه ما برآورد می‌شود که  که امسال میزان حق‌بیمه‌ای که آنها طبق قرارداد می‌پرداختند، ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: