کد خبر: ۱۸۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 06
مغازه گفت: سبک زندگی نادرست زمینه‌ساز بارداری‌های ناموفق و افزایش سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری است.
شفا آنلاین>سلامت>مغازه گفت: سبک زندگی نادرست زمینه‌ساز بارداری‌های ناموفق و افزایش سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری است.

به گزارش شفا آنلاین،ترانه مغازه متخصص زنان و زایمان امروزه رفتارهای اجتماعی نادرست جنبه تقلید پذیری پیدا کرده است و در جامعه رو به افزایش است و مصرف سیگار، الکل، کافئین ومواردی از این قبیل در دختران جوان دیده می‌شود که این گروه‌های در سال‌های بعدی با بارداری‌های ناموفق مواجه می‌شوند که باید در این حوزه پیشگیری و اقدامات لازم را در نظر داشته باشیم.

وی افزود: برخی از عوامل سلامتی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و در دسترس ما نیستند،‌ پس باید در قسمت‌هایی که تحت کنترل ما هستند توجه بیشتری داشته باشیم و با پیشگیری و سبک زندگی سالم، آمار بیماری‌ها و عوارض آن را کاهش دهیم و با خود مراقبتی سلامت خود را تضمین کنیم.

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: امروزه عوامل منجر به سقط جنین در جامعه رو به افزایش است و مراجعات بالینی و کلینیکی نشان می‌دهد سقط در 3 ماه اول بارداری رو به افزایش داشته که این موضوع به سبک زندگی، سن بالای ازدواج، سن پدر و مادر و عوامل دیگر در ارتباط است و تحقیقات نشان داده نباید تنها سن بالای مادر را عامل سقط جنین بدانیم بلکه سن بالای 40 سال در مردان هم احتمال سقط را افزایش می‌دهد.

 وی افزود: مواد شیمیایی و استریل کننده‌ها، امواج و سبک زندگی ناسالم نظیر کم تحرکی و چاقی، مصرف غذاهای فرآوری شده و فست‌فود‌ها و غیره  نیز در افزایش این آمارها نقش دارد.

 رفتارهای اجتماعی نا به جا، زنگ خطر سلامت دختران و زنان جامعه

مغازه گفت: چاقی و لاغری‌های مفرط، مواد مصرفی در تغذیه، سبک زندگی نادرست و نوع مصرفی مواد تغذیه‌ای نشان می‌دهد باید آموزش سواد سلامت در سنین پایین از دبیرستان آغاز شود تا دختران در سال‌های بعدی زندگی و در زمان مادر شدن عوارض گوناگون را تجربه نکنند و با ارتقای سلامت و آگاه سازی شاهد تربیت دختران سالم، مادران با بارداری‌های موفق، تولد نوزادان سالم و در نهایت ارتقای سلامت در جامعه باشیم.

 وی یادآور شد: در حالی‌که بیش از 50 درصد افراد جامعه کم تحرک و چاق هستند باید تحرک و فعالیت فیزیکی مناسب، کنترل وزن، استفاده کمتر از مواد محرک، دوری از استعمال دخانیات و مصرف میوه و سبزیجات را در جامعه توصیه کنیم تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: