کد خبر: ۱۸۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 04
امسال 90 مرکز غربالگری سرطان که برخی از آنها نیز به تجهیزات شیمی درمانی مجهز خواهد شد در سطح کشور به بهره برداری می رسد
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال 90 مرکز غربالگری سرطان که برخی از آنها نیز به تجهیزات شیمی درمانی مجهز خواهد شد در سطح کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش شفا آنلاین، 'قاسم جان بابایی' بامداد پنجشنبه در بازدید از اورژانس(Emergency) و بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات امروز کشور در حوزه سلامت مربوط به بیماری های سرطانی و تامین هزینه آن به شمار می رود.

به گفته وی ثبت بیماری سرطان یکی از اساسی‌ترین کارها در حوزه ثبت بیماری هاست که در سه سال اخیر در وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تناسب میان درمان های سرپایی و نیازمند بستری در سطح کشور، افزود: حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مراکز درمانی و اورژانس به خاطر دریافت خدمات سرپائی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان دارند.

وی توسعه مراکز اورژانس کشور را از اولویت های وزارت بهداشت(Ministry of Health) خواند و اظهار کرد: 180 مرکز اورژانسی در کشور در حال احداث بوده که حدود 120 مرکز از این تعداد در مرحله تکمیل و بهره برداری تا پایان سال جاری است.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان های محروم کشور است، گفت: درصد اشغال تخت های بیمارستانی و فرسودگی آنها نیاز به ساخت بیمارستان جدید را در برخی از شهرستان های این استان از جمله مهاباد ضروری کرده است و در این خصوص اقدامات مناسب صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان مهاباد، گفت: اگرچه این بیمارستان فرسوده بوده اما با اجرای طرح هتلینگ، ظاهر بهتری پیدا کرده و بخش های زایمان فیزیولوژیکی و 'ال.دی.آر' نیز در آن راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: مرکز غربالگری سرطان(Cancer Screening) و کلینیک ویژه مهاباد نیز که جزو تعهدات وزارتخانه بوده از محل اعتبارات طرح تحول سلامت آماده بهره برداری است و تا پایان سال تجهیز می شود.

جان بابایی گفت: توسعه اورژانس بیمارستان مهاباد نیز در 2 مرحله انجام شده که مرحله اول آن به بهره برداری رسیده است و مرحله دوم نیز به زودی به پایان می رسد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی بخش درمان در مهاباد فرسودگی تنها بیمارستان این شهرستان است، افزود: وزارت بهداشت موضوع بیمارستان جایگزین را پیگیری می کند.

وی یادآور شد: تعدادی از بیماران به دلیل پر بودن ظرفیت تخت بیمارستان در فهرست انتظار قرار می گیرند و بر این اساس وزارتخانه به دنبال ساخت بیمارستان بر اساس نیاز شهرستان با 250 تا 300 تخت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز گذشته پس از سفر به شهرستان های پیرانشهر و نقده، بامداد امروز پنجشنبه وارد مهاباد شد و از اورژانس، بیمارستان و بخش های مختلف درمانی این شهرستان بازدید کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: