کد خبر: ۱۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 03
برای صبحانه نان و پنیر و شلغم بخورید تا علاوه بر تأمین ریزمغذی‌های بدن از اضافه وزن و یبوست نیز پیشگیری کنید
شفا آنلاین>تغذیه>یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه شلغم جهت تقویت سیستم ایمنی مصرف آن توصیه می‌شود، گفت: برای صبحانه نان و پنیر و شلغم بخورید تا علاوه بر تأمین ریزمغذی‌های بدن از اضافه وزن و یبوست نیز پیشگیری کنید.

به گزارش شفا آنلاین، سیدضیاءالدین مظهری در ارتباط با خواص تغذیه‌ای شلغم اظهار داشت: شلغم یکی از شگفتی‌های فصل زمستان به شمار رفته و دارای ترکیباتی بوده که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی(Safety system)، ریزمغذی‌های بدن را نیز تأمین می‌کند.

وی افزود: شلغم دارای روبیدیوم بوده که سبب افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین می‌توان این ماده خوراکی را به صورت خام و پخته استفاده کرد.

مظهری تأکید کرد: البته افرادی که دچار کمبود دریافت ید یا کم‌ کاری تیروئید هستند، نباید مواد خوراکی همچون شلغم خام، کلم، تربچه، ترب و پیاز خام بخورند و لذا مصرف آش شلغم و شلغم پخته برای آنها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه شلغم یک آنتی‌ بیوتیک(Antibiotics) گیاهی به شمار می‌رود که خاصیت میکروب کشی دارد، گفت: این ما ده خوراکی جزو مواد غذایی فراسودمند بوده که علاوه بر تأمین نیازهای معمولی بدن، خواص بی‌شماری داشته و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین ترکیبات گوگردی کلم‌ها و شلغم‌ها بدن را در برابر بیماری‌ها می‌توانند واکسینه سازند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که دچار گلودرد ناشی از سرماخوردگی هستند می‌توانند روی شلغم را سوراخ کرده و یک قاشق عسل داخل آن بریزند، شربت تهیه شده به این روش در درمان این بیماری بسیار مؤثر است.

مظهری با بیان اینکه کلم قمری می‌تواند از نقرس جلوگیری کند، گفت: برای صبحانه نیز مصرف نان و پنیر و شلغم علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، از اضافه وزن و یبوست جلوگیری کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار