کد خبر: ۱۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
ذائقه مردم در طول زمان تغییر کرده و از سمت شکلات و شیرینی به سوی مصرف مواد شیرین‌تر، چرب‌تر و شورتر رفته است که باید اقدامات پیشگیرانه به ویژه توسط خانواده‌ها در این زمینه انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به لزوم توسعه دفاتر خدمات سلامت، گفت: مردم می‌توانند تخلفات حوزه مواد غذایی را از طریق سامانه 190 به مسئولان اطلاع دهند.

به‌گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی سالم به فعالیت واحدهای شیرینی‌پزی در کشور و قنادی‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از 1033 واحد صنف قنادی و شیرینی‌پزی در 848 کارگاه در تهران دایر بوده که در 6 ماهه سال جاری 97 مورد آن به دلیل تخلف شناسایی شده و به دادگاه معرفی شده‌اند. همچنین 359 واحد در سراسر کشور برخورد لازم با آنها در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ذائقه مردم در طول زمان تغییر کرده و از سمت شکلات و شیرینی به سوی مصرف مواد شیرین‌تر، چرب‌تر و شورتر رفته است که باید اقدامات پیشگیرانه به ویژه توسط خانواده‌ها در این زمینه انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر مصرف روزانه شکر در کشور 85 گرم در روز است، گفت: اگر افراد خیلی رعایت کنند این میزان به 30 تا 35گرم می‌رسد و متوسط استاندارد مصرف 65 گرم است. همچنین صنوف مختلف همچون قنادی‌ها باید این موضوع را جهت حفظ سلامت مردم مدنظر قرار دهند.

هاشمی گفت: همچنین محیط کاری قنادان باید بهداشتی بوده و از روغن جامد سعی شود که استفاده نکنند. لذا روی ذائقه مشتری‌ها باید کار کنیم و والدین نیز بدانند که اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند آینده‌ بهتری برای فرزندانشان خواهند داشت.

وی افزود: طبق قانون وظیفه ما نظارت است و کسانی که مواد غذایی را تهیه و تولید می‌کنند باید بیشتر به رعایت نکات بهداشتی بپردازند مردم نیز در این زمینه اگر شکایتی داشته‌اند می‌توانند از طریق شماره 190 آن را به مسئولان اطلاع دهند.

وزیر بهداشت: خاطرنشان کرد: توسعه دفاتر خدمات سلامت مدنظر قرار گرفته و امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه هر چه بیشتر انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: