کد خبر: ۱۷۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 2017December 30
با توجه به اینکه بیمه سلامت و در راس آن طرح تحول سلامت یاری رسان قشر ضعیف جامعه است، مجلس هم قطعا به رفع مشکلات آن کمک خواهد کرد
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به کاهش بودجه سازمان بیمه سلامت ایران در لایحه سال 97، گفت: مجلس قطعا به نفع حل این مشکل کمک خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،محسن بیگلری افزود: موضوع کسری مختص به امسال نیست چه بسا اینکه در سال گذشته نیز 5 هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بیمه سلامت(Health insurance) و در راس آن طرح تحول سلامت یاری رسان قشر ضعیف جامعه است، مجلس هم قطعا به رفع مشکلات آن کمک خواهد کرد.

نماینده مردم سقزو بانه در مجلس شورای اسلامی ایراد کلی این طرح را افزایش زیاد حقوق پزشکان دانست و گفت: حقوق پزشکان بسیار افزایش یافته است که در این صورت بیمه سلامت نمی تواند جوابگو باشد؛ بلکه باید حقوق پزشکان ساماندهی و متناسب‌سازی و اگر افزایشها مغایر قانون است، اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبه مجلس دهم، ادامه داد: همین طور که امسال از موضوع یارانه می ‌نالیم، ممکن است روزی از طرح تحول سلامت هم بنالیم. این مشکل باید ریشه ‌ای حل شود.

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران هفته گذشته گفته بود که دولت جای 15 هزار و 300 میلیاردی که باید در سال ٩٦ به بیمه سلامت می داد، 11 هزار میلیارد می دهد و با این وجود این سازمان، 4 هزار میلیارد کسری دارد و پول مراکز را نمی توان با این بودجه پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه اگر پول تامین نشود چه اتفاقی می افتد، ادامه داد: در اینصورت یا باید با کمک دولت و مجلس منابع جدید معین شود که امیدواریم چنین شود و اگر این اتفاق نیفتاد، بسته خدمت باید به میزان کاهش هزینه ما تا سقف 5هزار میلیارد تومان ، کم شود که بسته خدمت یا روی بیماری است، یا روی درمان یا روی دارو و آیا می شود آن را کم کرد؟

موهبتی همچنین با بیان تسویه بدهی در ١٥ استان مناطق محروم ، اظهارکرده بود که پرداختی به داروخانه ها که بنگاه های اقتصادی کوچک هستند به تیرماه 96رسید ؛ البته نگرانی هایی هم وجود دارد چون این تسویه بدهی سال ٩٥ از محل اعتبارات هشت ماهه سال ٩٦ انجام شد و یا اعتبار ٤ ماهه باقیمانده از سال بابد کل سال ٩٦ را مدیریت کرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: