کد خبر: ۱۷۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 2017December 30
به باور کارشناسان تغذیه در صورتی که پنج نوع سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید، اطمینان داشته باشید که سلامت بدن و زندگی خود را متحول کرده اید.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>  به اعتقاد کارشناسان و متخصصین تغذیه پنج گروه از سبزیجات وجود دارند که مصرف آن ها نقش بسیار مهمی را در سلامت بدن بازی می کنند. به همین دلیل توصیه می شود از این سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید تا شرایط جسمانی سالم تری داشته باشید.

به گزارش شفا آنلاین:به باور کارشناسان تغذیه در صورتی که پنج نوع سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید، اطمینان داشته باشید که سلامت بدن و زندگی خود را متحول کرده اید. به گفته آلیس رونتیری (Alicia Rountree) متخصص تغذیه و طراح و کارشناس مواد غذایی در رستوران ها، پنج نوع سبزیجات وجود دارند که سالم ترین مواد غذایی برای انسان محسوب می شوند.

    برای داشتن بدنی سالم با تناسب اندام خوب نیاز به داشتن یک رژیم غذایی سالم است. وجود گیاهان و سبزیجات در رژیم غذایی کمک می کند تا مواد مغذی زیادی به بدن برسد و تداوم این رژیم باعث سالم تر ماندن بدن و داشتن سلامت کامل در طول عمر می شود.

برای داشتن بدنی سالم با تناسب اندام خوب نیاز به داشتن یک رژیم غذایی سالم است. وجود گیاهان و سبزیجات در رژیم غذایی کمک می کند تا مواد مغذی زیادی به بدن رسیده و تداوم این رژیم باعث سالم تر ماندن بدن و داشتن سلامت کامل در طول عمر می شود.

همان طور که می دانیم، سبزیجات و گیاهان بسیاری وجود دارند که ما می توانیم آن ها را در رژیم غذایی خود قرار داده و مصرف کنیم اما وجود این پنج نوع سبزیجات اثری شگفت انگیز را بر سلامت بدن انسان خواهند داشت. این سبزیجات عبارت اند از کدو سبز، سبزیجات برگ سبز، سبزیجات کریستالی، تره فرنگی و خیار.

کدو سبز: کدو سبز یکی از سالم ترین سبزیجات بوده که دارای کالری کم و سرشار از ویتامین A است و همچنین مقدار قابل توجهی از ویتامین های C، E، B6 را در خود دارد. با مصرف کدو سبز می توان موادی همچون نیاسین، تیامین، فولات و اسید پانتوتنیک را برای بدن تامین کرد. رونتیری معتقد است که با جوشاندن پوست کدو سبز و نوشیدن آب آن در صبح به صورت ناشتا می توان بدن را تصفیه و آب بدن را تامین کرد.

سبزیجات برگ سبز: سبزیجات برگ سبز همچون اسفناج، کلم پیچ و کاهو منبع غنی از ویتامین های A و C هستند که در از بین بردن استرس هورمونی که باعث کاهش وزن در اطراف ناحیه شکم و حتی کاهش وزن آب می شود، کمک می کند. علاوه بر آن این نوع سبزیجات کم کالری بوده و از فیبر و آهن خوبی برخوردار هستند.

سبزیجات کریستالی: کلم بروکلی، گل کلم، گل کلم بروکسل به عنوان سبزیجات کریستالی شناخته می شود. این سبزیجات ضد سرطان بوده و به تنظیم تعادل قند خون و کاهش التهاب کمک می کنند. با این سبزیجات می توان ویتامین های A و C بدن را فراهم کرد.

تره فرنگی: تره فرنگی و تره منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C هستند. این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدانی هستند که کائمفرول (kaempferol) نامیده می شود و برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است. علاوه بر آن مصرف این نوع سبزیجات به کاهش کلسترول کمک می کند و افرادی که آن را در رژیم غذایی خود قرار می دهند به تداوم سلامت خود کمک خواهند کرد.

خیار: خیار حاوی 96 درصد آب است و بدن را برای مدت طولانی هیدراته نگه می دارد. مصرف خیار در سالاد و دیگر سبزیجات علاوه بر تامین آب بدن، نیاز به ویتامین های دیگر بدن را نیز بر طرف می سازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: